Marinblått

Älskar marinblått och de flesta andra blå nyanser med, vet inte om det har att göra med att jag är från västkusten eller att mina föräldrar alltid gillat det. Har ett otal mörkt blå koftor, jag är koftpersonen nummer ett. En period hade jag nästan bara marinblå kofta och något vitt under. När jag en dag kom i en annan färg kände en kollega inte igen mig på håll, hon såg ju ingen blå kofta.

Blå ögonskugga är en annan favorit som jag skrivit om tidigare. Dessutom gör blått ögonvitorna vitare och man ser piggare ut. I det gamla inlägget har jag också skrivit om flera blåa skuggor och pennor. UNE har också en blå skugga som jag gillar mycket, SFUMATO EYES SHADOW i nyans S27, den är helt matt men det är lätt att lägga skimmer ovanpå om man vill det.

Skuggpennan hon använder i videon finns nog ingen naturkosmetisk variant till men man kan använda vanliga kajalpennor som bas, se ca 45 s in i videon här eller ca 7 min in i denna). Man kan t o m ta en svart för att bara framhäva den mörka färgen mer om man inte har eller vill köpa en blå. UNE har också en blågrå penna man kan använda.

Tycker att denna look passar perfekt till nyår. Vill man inte ha blått kan man göra likadant med lila vilket enligt proffsen passar de flesta. Enkelt med en färg över hela ögonlocket.

2 comments
  1. Kasia said:

    När jag läste att man inte kände igen dig utan blå kofta tänkte jag: Vilken häftig person! Det är ett rent nöje att få läsa din blogg och ta del av din härliga personlighet!

    • Haha, jag hade en period. Nu är det svart klänning som gäller, har ofta en blå kofta över men inte alltid.

      Du anar inte hur glad jag blir av din kommentar! Kul att min personlighet lyser igenom med mina små personliga berättelser.

      Gott Nytt År!

Kommentera

