GelLack uppdatering!

Som sagt är GelLack inte på något sätt naturkosmetiskt. Förutsatt att dessa inte innehåller värre kemikalier än vanliga 3-free lack är det bättre att utsätta sig för ångorna från lacken och remover mer sällan. Vattebaserade lack är inte heller naturliga om än snällare. Det är upp till var och en hur man vill göra.

Har testat Depends GelLack ett tag nu i rött, svart och en naturlig färg.

09122012-DSC_2650

Såhär ser det ut efter en vecka, lite kladdigt från ihärdigt smörjande ser jag nu. Behåller inte färgen lägre än så för att jag helt enkelt vill byta. Dessutom har det växt ut så pass mycket att jag inte vill ha kvar det. Det har gått små små flagor som stör mig lite men det syns bara om man skärskådar. Personligen vill jag alltid att starkt färgade nagellack skall vara perfekta, de här lever upp till min standard i minst en vecka! Håller sig också glansigt om man inte råkar skrapa emot något, vilket jag ofta gör. Det svarta behövs tre lager för att täcka ordentligt men med rött räckte det med två.

Har faktiskt pillat bort det alla gånger för att jag tycker det är roligt och inte riktigt orkat sitta med folie på fingrarna som man skall men har hört att det fungerar fin fint att ta bort.

Är oerhört nöjd, önskar bara att det fanns fler färger

Köpte mitt på Åhléns City i Göteborg. Det har inte kommit till alla Åhléns vad jag förstår.

6 comments
  1. Lotta said:

    Det här har inte alls med nagellack att göra, men tänkte bara säga att jag är i England nu och tyvärr har affären där min syster jobbar slutat sälja Primaveras doftoljor. Hon erbjöd sig dock att beställa dem åt dig om du vill? Fast då kanske du i och försig lika gärna kan beställa från Bio Naturel. Ha det fint!

  2. Lena said:

    Vilka fina nagelband du har! Hur är konsistensen på gellacket? Jag har så knôggliga och fula naglar (framför allt tumnaglarna) och undrar om du vet något tips på någon ridgefiller som funkar?

    • Tack! Smörjer mycket med handkräm och sesamolja🙂

      Jag har själv väldigt randiga naglar, så har de alltid sett ut. På dem lägger sig dessa lack perfekt till skillnad från vanliga lack. Har du randiga som jag eller mer bulliga som om man skadat dem? Har en tumme som jag klämde när jag var liten och på den biter ju inget, visst ser det lite bättre ut men inte perfekt. Annars har jag använt ridge fillers från Depend och Scratch Nails som jag gillar! De har också pigment i som reflekterar ljuset.

      http://www.depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=205
      http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4344&art=838084

      Tycker däremot att GelLacket gör ett minst lika bra jobb som ridgefillers men det är ju lite mer pill, inte bara att ta med en flaska lack. Å andra sidan håller det ju länge. Dessutom skyddas naglarna och går inte av eller flisas vilket mina naglar lätt gör.

      • Lena said:

        Tummarna är bulliga ( kommer ihåg en rejäl klämolycka från barndomen) men resten av fingrarna är randiga. Gellacket låter väldigt intressant och ska provas! Tack för tips på ridgefillers, har inte testat Scratch Nails än. Ska genast bearbeta mina spruckna nagelband med sesamolja också!🙂 Go’ fortsättning!

        • Tror verkligen att GelLack kan vara något för dig.

          God fortsättning till dig med!

Kommentera

