Trevlig ansiktshandduk

Full Circle Home LLC, In The Buff, Dish Towel, Earth

Var på jakt efter en skön ansiktshandduk som suger upp bra. Bambu skall ju vara bra till detta. Den suger upp väldigt bra, särskilt med tanke på att det inte är frotté. Väldigt mjuk mot huden.

19092012-DSC_0336

Färgen är gråbrun, den enda mörkare färgen i sortimentet. Praktiskt så att mascarafläckar inte syns. Den har blivit en favorit som jag sträcker mig efter hela tiden! Beställt en vit också som jag skall experimentera med.

Köpt på iHerb. Har sett Full Circle på Verner & Verner i Nordstan, Göteborg– inte säker på om handduken finns men har för mig det… Någon som vet?

Bäst: Suger upp perfekt

Sämst: Färgen

70% bambu och 30% bomull.

4 comments
  1. Hejsan
    Vi har tagit hem några Handdukar med 70% Bambu och 30% bomull, för egen utvärdering. Intrycket är att handduken är mjuk, bibehåller sin mjukhet även efter tvätt i 30 grader. Uppsugnings förmågan är riktigt bra. Vi har nu tagit nästa steg och beställt hem 100% bambu bad lakan. ( 140×70)

    • Hoppas att badlakanen är minst lika bra! Har ni fått fram information om framställningsprocessen?

  2. K said:

    Men perfekt, jag är precis på jakt efter en mjuk ansiktshandduk sedan min förra från sidenselma gjort sitt. Så himla bra med tips från iherb också. Den handduken i blått ligger på listan nu🙂

Kommentera

