Bra nagelborste

Eco Tools Bamboo Nail Brush

19092012-DSC_0342-2

Nagelborste är ett måste för mig. Inte nog med att den gör rent under naglarna, de håller också nagelband i trim. Den här är riktigt bra, lagom hårda borst. Saknar däremot en ensam rad med borst som på t ex den här. Tycker att man kommer åt mycket bättre under naglarna då!

Inte så förtjust i utseendet men träet går i alla fall bra att hålla i för mig som ryser av trärent... Viktigt att låt den torka nedåt, annars börjar det mögla i träet. Av någon anledning ligger den ofta på fel håll trots att jag lägger den rätt. Måste vara husmusen som är där och välter den…

Bäst: Lagom mjuka borst!

Sämst: Har lätt att mögla. 

Köpt på iHerb. Finns också bl a här.

2 comments
  1. Lydia said:

    Ingrid. Jag vet ju att du gillar nagelborstar. Sedan jag, en trogen ”hårbottenspillare”, började med potatismjöl & kakaoblandning som torrschampo har jag börjat märka att jag blir brun av kakao under naglarna. Inte så fräscht (men luktar gott!), så nu är jag på jakt efter en bra nagelborste. Jag köpte en för 19.50 på H&M men den funkar inte till min belåtenhet. Jag tror också man behöver en med en ensam strårad. Så, har du några tips?

    • Nää tyvärr. Brukar själv hitta sådan i matvarubutiker men klara mig bra med Eco Tools oftas.

Kommentera

