Bäst kropp

26092012-DSC_0440

Dr. Woods, Shea Vision, Pure Black Soap with Organic Shea Butter

En favorit för hela kroppen, inklusive håret, som inte torkar ut men rengör bra. Luktar gott av mysk och lite kola. Går hem hos alla i familjen!

Aubrey Organics, Luxurious Moisturizing Lotion, Rosa Mosqueta

Även om den inte är perfekt är det ändå den bästa lotionen jag använt och den har hjälpt min stackars eksem-kropp.

Real Purity Deodorant

Den bäst deodoranten jag testat så långt. Inte perfekt men bättre än det mesta. Håller mig någorlunda fräsch utan att irritera.

Présence(s) de Bach – EdP

Inte säker på att parfym tillhör den här kategorin men. Testat fler andra parfymer men gillar den här bäst. Håller bra och luktar gott såklart, rent och enkelt.

Återigen, berätta gärna om era favoriter även i denna kategori. Bara om ni har lust alltså. 

9 comments
  1. Vad kul att det är flera saker som jag inte testat! Det börjar ju bli lite annars…😉
    Mina favoriter är body lotion från 100% pure som tyvärr inte längre går att få tag i Sverige eller något annat lätt ställe tyvärr. Deo från Green Love liksom parfymerna som jag har hittat tre som jag är väldigt förtjust i!🙂

  2. Lydia said:

    Jag fick hem Dr. Woods-tvålen för ett par veckor sen, samma som ovan, men jag blev sååå besviken över att upptäcka att jag inte står ut med doften, jag får nästan kväljningar av den. Tycker att den luktar den värsta, billigaste sortens wunderbaum😦 Ska dock prova den i duschen vilket jag inte gjort ännu och hoppas att ”den tar sig” eller nåt.

    • Stackarn! Alla har vi olika doftreferenser. Den doftar kola-caramel som ju finns i doftgran också. Har du testat JMO zinc & sage? Där snackar vi smörkola-gran! Jag gillar det men jag känner likheten.

      • Lydia said:

        Inte testat något med JMO. Nu sniffade jag precis på Dr. Woodstvålen igen och upprepade ”mm, gott, kola…” samtidigt och då kändes den aningen mindre kvalmig. Jag kanske kan vänja mig faktiskt – OCH! den luktar ju kanske inte likadant på huden efter dusch.

  3. Linn said:

    Är Aubreys lotion din standardkräm? Känns som vi med eksem alltid håller ögonen öppna efter den perfekta hudkrämen för daglig smörjning… Jag är väldigt nyfiken på hur Aubreys lotion står sig mot Salviderm Naturligtvis hudkräm, som är den bästa krämen jag använt genom åren, eftersom Aubrey skulle spara ännu några kronor för en storkonsument.

    • Ja mer eller mindre. Har en oparfymerad och den för barn från Aubrey nu som jag testar, de verkar ganska lika. Använder olja före dusch och denna när jag skall smörja in i övrigt. Det är en del eteriska oljor som fungerar lugnande på mig men om man är känslig är det ju inget vidare.

    • Synd att den ger fläckar för dig. Har inte upplevt det, har nästan bara vitt underst. Kanske därför?

      Den har jag inte testat eller ens funderat på att testa. Tusen tack för att du uppmärksammade mig på den! Får nog följa med i nästa beställning.

  4. Lotta said:

    Mina kroppsfavoriter är dessa:
    – One Village Neem soap och tvålar från Hemtvål
    – Weleda Havtorn Hudolja
    – Rich Hippie Spring parfym (under nyfunna favoriter under året hamnar Rich Hippies Brown Sugar, men utav totalfavoriter blir det Spring)
    – Face Naturals deo med pepparmint som tyvärr inte finns att köpa i Sverige längre. Bästa deon sålänge jag inte testat att beställa Face Naturals från USA blir deon från Bulldog.

Kommentera

