Bäst smink

UNE MASCARA VOLUME GREEN PRIDE

Bäst mascaran jag testat i år. Blir bättre när den får ligga lite. Håller bra, t o m på regnig (!) skidsemester och ger snygga fransar med volym.

Hurraw! Balm, Tinted Lip Balm, Black Cherry

Färgat cerat som jag använder både på läppar och kinder för lite uppiggande färg.

wet n wild NATURAL BLEND PRESSED POWDER

Trogen följeslagare i handväskan som både mattar och neutraliserar lite tack vare den gula undertonen.

Bellápierre Compact Mineral Foundation

Riktigt bra foundation som har alla fördelar av en vanlig mineralfoundation men innehåller också fett vilket gör den mindre uttorkande. Praktiskt att den är pressat.

15122012-DSC_2674

MyChelle Cream Foundation – Ivory

Lätt men ger samtidigt huden ett väldigt fint utseende. Fet och bra för min torra hud. Lättanvänd!

15122012-DSC_2680

Zuii OrganicFlora Liquid Foundation i Olive Light

Perfekt för varmare dagar då den ger ett mattare resultat än de flesta andra jag har, Snygg färg och känns vårdande.

Många foundations, är ju besatt av det…

Vilka är era sminkfavoriter?

4 comments
  1. Rana said:

    Alltså jag är sååå sugen på flytande foundations som zuii och Mychelle!
    Har sedan jag fick eksem som ledde till hemska hudproblem tack vare ”MAC”s så kallade högkvalitet foundation år 2009 helt gått över till mineral smink…men jag saknar verkligen fytande foundation😦

    Men jag vågar liksom inte…är livrädd för att få täppta porer och andra problem på grund av smink igen😦 och dessa verkar innehålla oljor som ricin och dylikt:/ kanske man kan beställa prover och se hur det känns ändå…

  2. K said:

    Kul att läsa om dina favoriter🙂

    Några av mina makefavoriter är:
    – Hausckas flytande eyeliner, den kommer jag köpa så länge den tillverkas.
    – Unes pride mascara har jag provat för första gången idag, mycket bra!! Lite stark inte helt angenäm doft men resultatet på fransarna är strålande!
    – TiKei ögonskugga i färgen Java, perfekt kallbrun nyans i globlinjen.
    – Dr Hauschkas singelskugga nr 3 används flitigt. När jag inte orkar lägga en skuggmake så använder jag endast denna för att subtilt pigga upp blicken.
    – Lily Lolo foundation nyans Blondie. Lite torr på vintern och dessutom är färgen lite mörk på mig nu men från vår till höst är denna perfekt. Love it!

    Måste passa på att fråga dig ang kompaktpudret från wet n wild som du har på din lista. Jag har länge varit sugen på det. Vilken nyans är det du använder? Det finns tydligen flera.

Kommentera

