Triss-recension

En liten sam-recension av några grejer jag inte har allt för mycket att skriva om. Alla tre är köpa på iHerb. Eco Tools finns ju på flera ställen i Sverige också. Physician’s formula går däremot inte att få tag på i Europa i någon vidare utsträckning.

DSC_0021

EcoTools, Bamboo Powder Brush

Ganska löst packad och tar därmed upp mindre puder. Inte en favorit men jag använder den ändå ganska ofta för att det går så snabbt och man slipper tänka på om det blir kakigt eller för mycket. Ofta använder jag den för att sudda konturen under kindbenet.

Eco Tools, Angled Eyeliner Brush

Hittar den märkligt nog inte på iHerb längre… Riktigt tunn vinklad borste som är tänkt till eyeliner. Går att få skarpa och tunna linjer med denna. Jag använder den mest för att måla konturer med läppstift enligt Goss tips. Testa! Använder även den här tjockare snedställda borsten till det som också fungerar bra att fylla i resten av läpparna med.

Physician’s Formula, Inc., Organic Wear Mascara

Fungerar inte särskilt bra för mig. Separerar inte fint, fransarna ser smuliga ut och den smular. Gummiborsten är okej men jag gillar inte gummiborstar i stort. Använder den ibland om jag t ex bara vill ha mascara för att gå ett ärende på helgen eller så men en hel dag är bara att glömma. Den har ju fått bra recensioner på iHerb så den passar uppenbarligen vissa. Lite ”tok-rolig” förpackning som kan stå upp.

Någon som har testat någon av dessa?

6 comments
  1. Lotta said:

    Jag har puderborsten från Eco Tools och gillar den mycket. Tycker det är bra att den är stor och gles just för att det aldrig blir för mycket produkt när man använder den och att det går snabbt. Jag använder den mest till löspuder och till solpuder/bronzer på sommaren, men även ibland till rouge om jag bara vill ha en svag färg som ser naturlig ut.

    • Precis! Bra när om man t ex sminkar sig snabbt eller i dåligt ljus. Blir lite provocerad när jag ser makeupartister på youtube som säger att man skall slå av överskottet. Så ser man hur de sveper runt med en kompakt borste flera varv i produkten. Varför inte bara dutta med en tunnare borste?

  2. Annika B said:

    JAg gillar också puderborsten från Eco Tools, likaså den vinklade lilla borsten. Jag gillar nog faktiskt alla borstar jag har därifrån🙂

    • Har inte heller blivit besviken på Eco Tools någon gång. Däremot är inte många favoriter…

Kommentera

