Bättre och bättre dag för dag

För oss som gillar torrare mascaror är det väl känt att många behöver ligga till sig för att bli som bäst. En mascara som verkligen har blivit bättre med tiden är Green Pride från UNE. Använde den flitigt precis i början för att recensera men sedan blev den liggande för att jag ändå gillade min Lavera mer. När den sedan blir något för gammal gick jag tillbaka till Green Pride och konstaterade att den blivit ännu bättre. Den är numera min favorit! Går snabbt att få snygga fransar och den håller för både snöslaskig storstad och blöt skidåkning.

Nu har jag också använt mig av mitt gamla trick att tvätta av borsten helt och hållet, spraya den med alkohol och låta torka. Alla gamla klumpar och smetig mascara försvinner. Har man tur blir den ännu bättre än som ny!

Har också den allra senaste mascaran från UNE, Volume by Night, men inte börjat testa än. Har svårt att slita mig från den avocadogröna favoriten nu!

Jag slänger inte mascara efter tre månader. Tror att det där är en myt för att sälja mer. Visst skall man vara uppmärksam på unken doft, kliande ögon och liknande men jag har klarat mig från ögoninfektioner i alla år. Använder man den bara själv på rena fransar och dessutom tvättar borsten och har alkohol på tror jag inte att det är någon som helst fara. Pratas alltid om farlig bakterietillväxt som man inte märker  i alla produkter. Alla gör ju som de själva vill och känner sig säkra med men jag struntar högaktningsfullt i detta. Har ju heller ingen respekt för bäst före datum på livsmedel.

10 comments
  1. Jag brukar heller inte bry mig om den där 3 månadersregeln, på t.ex Hauschkas mascaror står det att den klarar sig 6 månader efter öppnande, och det är väl i princip max så länge den brukar hålla för min del 🙂 Är man bara noga och inte delar med sig av sin mascara och inte pillar på den med fingrarna så tycker jag inte man behöver oroa sig i onödan för bakterier.

  2. Rana said:

    Eller så kan man förvara i kylskåpet! 🙂

    Själv tycker jag inte att dessa naturliga mascaror ger någon bra volym :/ jag har använt max factors 2000 calori i flera år nu och den passar mina fransar bäst. Använder honey bee gardens mascara under vardagar när jag inte vill markera fransarna för mycket. Den ger ingen volym och smular sig lite under dagen men vill gärna ha en naturlig variant så de duger bra ^,^. Vågar inte testa andra mascaror heller för det som funkar för en funkar inte alltid för mig och då är det riktigt bortkastade pengar :/

  3. Lydia said:

    Men jag är jättenyfiken på recension av Volume by Night, så jo, snälla slit dig iaf en liten stund!

  4. maria said:

    Vilken alkohol använder du? Berätta gärna mer om hur du rengör. TACK för en riktigt bra blogg med massa fina tips

  5. Maria said:

    Tack för tipset det ska jag testa.

Kommentera

