Eksembekämpare

Ingen som följt min blogg en tid lär ha missat att jag älskar silke och att det har hjälpt mycket mot eksem för mig. Jag är på intet sätt fri från eksem men det blir mycket värre om jag inte använder silke närmast huden och smörjer in mig ordentligt.

Det värsta områdena är några fläckar i ansiktet och bålen. Har till och med börjat använda blusskyddaren absolut närmast kroppen, alltså under behån. Inte fagert men skönt och väl värt det om man har sådana problem. Testa!

Har också sedan många år en problemfläck på halsen och den här löspolokragen har varit min räddare. Superskön att dra upp som en mössa också. Har också den andra kragen som finns hos Siden Selma men det sitter inte uppe lika bra så om ni bara skall ha en, köp den i crinkel.

Någon annan silkesfrälst som testat utländska webbshoppar med bredare sortiment?

Har hittat den här som verkar intressant men har inte shoppat än. Observera att allt inte är rent silke i shoppen.

Har också funderat på att beställa en undertröja från Dermasilk för att se om det kan bli ännu bättre. Någon som jämfört?

Mer om hur silke verkar på eksem här.

Förresten Siden Selma! När blir det 10% igen? Då kommer en påfyllnadsbeställning från mig.

6 comments
  1. faktiskt så råkar jag ha ett linne och ett par sidenshorts från patra, lite stora i storlekarna upplevde jag dem som men väldigt sköna, tror dock att vi beställde från en svensk katalog, kan kanske fråga min moster som tog hand om den delen.

  2. Hanan said:

    Hade ingen aning om att silke kunde vara bra mot eksem. Man lär sig något varje dag från din blogg🙂 Mer siden åt folket då!

  3. Annika B said:

    Jag har tyvärr inget tips att ge. Men en gång gav du mig och min sambo ett som funkat superbra för vi får ofta fukteksem (tränar o duschar mycket). Ringblomsolja är toppen för oss. Tack för det bra tipset!🙂

  4. John said:

    Har du märkt av att silke tappar sin verkan efter ett tag så att säga, eller känner du till om det kanske tom är så? Jag tycker mig uppleva det. Kanske beror på att det nöts efter hand och tappar sina egenskaper?

    • Har inte tänkt på det i alla fall. Använder ju bara vanligt silke, inte Derma Silk.

Kommentera

