Bra kräm

Vegecol with Aloe Moisturizing Cream

Har recenserat en liten flaska av den här tidigare och gillade den så mycket att det fick bli en stor tub. Då testade jag den mest under varmare delen av året så jag tycker ändå att det är relevant att ta upp den igen. Precis som jag misstänkte är den lite för klen kalla årstider. Samtidigt är den riktigt bra på att återfukta och lugna men det går åt massor för att göra en torris som mig nöjd.

02092012-DSC_0231

Förövrigt gillar jag krämens konsistens, tjock och lite slipprigt. Sugs upp direkt, bra om man har bråttom.

Min är såklart från iHerb, finns också svenska distributören.

Bäst: Återfuktar superbra.

Säms: Odryg.

INGREDIENTS INCI: Aqua, aloe barbadensis leaf juice*, cetyl alcohol, hamamelis virginiana water, alcohol denat. (38b, lavender*), glycerin, hypericum perforatum oil, panthenol, glycine soja oil, glyceryl linolenate, glyceryl linoleate, calendula officinalis flower extract, citrus medica limonum peel oil*, citrus grandis (grapefruit) extract, equisetum hyemale extract, tussilago farfara leaf extract, echinacea purpurea extract, tocopheryl acetate, daucus carota sativa root extract, beta-carotene, ascorbic acid.
*Organic

Kommentera

