Trevlig bonzer

Physician’s Formula, Inc., Organic Wear, 100% Natural Origin Bronzer- Fair Skin

Bronzer kan användas på flera sätt. Jag använder detta främst till kontuering, alltså att markera och framhäva vissa drag i ansiktet. Finns massor av bra videos om man vill veta mer.

Det här pudret passar relativt bra men är något för orange för min smak men resultatet blir ändå över förväntan. Huden får diskret lyster av pudret, inte alls skimrande utan bara lätt ”sheen”.

11112012-DSC_2411

Pigmenteringen är bra men tack vare att själva kakan är hårt pressad är det svårt att ta för mycket. Jag har använt mitt flitigt men det ser knappt använt ut.

Hållbarheten kan jag inte klaga på. Lite svårt att avgöra med den här typen av smink som bara ”är” och inte skall synas. Jag har sällan problem med att smink inte sitter. Förmodligen tack vare min torra hud.


11112012-DSC_2426

Förpackningen är av papper, inte det mest hållbara men fungerar bra om det ligger i en låda. Annars kan man plasta in med vanlig självhäftande bokplast. Det ingår en borste som jag inte direkt använder men fullt funktionsduglig. Använder den däremot för att borsta av tangentbordet enligt Josh tips. Alla puderprodukter har likadana dosor med två sidor. En med själva pudret och en med spegel och borste, här finns bilder.

Kan tänka mig att köpa detta igen men provar gärna nästa nyans. Detta är det ljusaste och nästa är light. Båda finnsiHerb. Köpte mitt på  Jack’s 99¢ Store i NYC för några få dollarPhysician’s Formula finns som sagt inte i någon större utsträckning i Europa. Går att få tag på via t ex brittiska Amazon och ebay till saftiga priser. 

Bäst: Drygt!

Sämst: Inte helt rätt nyans. 

INCI: Mica, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil*, magnesium stearate, zea mays (corn) starch*, kaolin, calcium carbonate, zinc stearate, olea europaea (olive) fruit oil*, glycerin, glycine soja (soybean) oil*, glyceryl caprylate, cinnamic acid, sodium levulinate, tocopherol, water. May contain: Iron oxides, titanium dioxide, ultramarines.

*Produced from Organic Farming

8 comments
  1. Det var en otroligt vacker liten dosa/förpackning.

  2. Catti said:

    Jag har också den bronzern (köpt på iherb) köpten den framförallt för att ha till handväskan och resor när man vill slippa alla mineralpulver som kan smutsa ner sminkväskan. Har också en duo med bronzer och rouge från samma märke men jag tycker den är sämre än bronzern eftersom man knappt får någon färg från den kakan alls. Jag skulle vilja testa de andra bronzervarianterna, finns ju en men mer highlighter i och en med rosa highlighter. Har du testat någon annan variant?

    • Jag vill också testa den med tre olika i men den är alltid slut när jag skall klicka hem.

  3. K said:

    Tack för detta inlägg Ingrid!

    Jag har sneglat på just bronzer från det märket. Vill byta ut min dr Hauschkas bronzer då jag tycker den är för röd. Det är sååå svårt att hitta rent brungula bronzers (lily lolos bronzer waikki hade varit bra, färgen är bra, om det inte var för att det är gräsligt mycket skimmer i. Lite skimmer går absolut an men inte i sådan mängd att det lägger sig i porer och lägger på 10 år i ansiktet).

    Hade svårt att hitta tillräckligt gula bronzers när jag fortfarande valde bland konventionellt smink. Det har tyvärr inte direkt blivit lättare nu bland de naturliga😛 Eftersom du skriver att nyansen på bronzern du recenserat går mot orange får jag nog leta vidare😉

    • Har samma problem som dig men den här kommer bra nära. Inget skimmer i denna som sagt.

      Har du kollat Tikei? De har nya bronzers. Man kan ju också alltid ta ett mörkare puder eller mineralfoundation.

      • K said:

        Jag älskar Tikeis ögonnskuggor! När det gäller rouge o bronzer vill jag dock helst ha det kompakt.

        Kanske slår till på physicians ändå i en mörkare färg, åtminstone den i mediumnyans har jag sett på flera bilder och den verkar inte orange. Men du Ingrid, luktar den så otroligt illa som många recensenter verkar tycka? Min näsa är hyperhyperkänslig och jag befarar att doften (stanken?) kanske blir too much.

Kommentera

