Stark färg

Har använt mitt nya läppstift från Colorganics jättemycket de senaste dagarn, trevligt att sätta färg på slasket. Det är inte lika mörkt på som i hylsan utan snarare en bärig röd färg. Med ett lager ser det inte särskilt dramatiskt ut men med ordentligt applicering kan det blir riktigt effektfullt.

Lisa Eldridge har gjort flera bra videos om hur man använder starkt färgat läppstift, applicering, färger osv.

Den här är fokus på röda läppar. Hon bl a beskriver på hur man kan tänka i valet av nyans vilket inte är lätt, särskilt inte om man beställer på nätet. 

 

Här visar hon hur man får rött läppstift att hålla med rätt applicering. Läppdelen börjar ca 7.40 in i klippet.

Ett läppstift på fem sätt!

Nästan alltid när jag använder starkt färgat läppstift använder jag det som rouge också. Har inte många rouge och är inte bra på det så att matcha efter läppfärg är inte lätt. Har också börjat pressa ihop och gnuggar läpparna mot varandra som jag skrev om här.

Har sedan jag gjorde inlägget om mina röda läppstift införskaffat Ruby från Colorganics och Real Purity Lipstick i Raspberry. Det senare är verkligen hallonrött och nästan cerist i tunnare lager. Det är också väldigt mjukt och oljigt så man får jobba för ett hållbart och täckande resultat. Skall självklart visa swatches och mer om egenskaperna vid ett tillfälle.

Har snöat in på läppstift nu och faktiskt börjat använda det till vardags. Det kräver en del underhåll men det är faktiskt inte mycket värre än att tvätta händerna om ni förstår liknelsen. Med rätt applicering håller det såklart mycket bättre. Svårt också att handla på nätet men som vanligt får man googla efter både vad som står skrivet om färgen och bilder. Vissa tillverkare har den goda smaken att beskriva färgen ordentligt, andra inte– grr.. Man kan ju alltid mejla och fråga också såklart.

Det älskade röda från Bellápierre har råkat ut för en olycka. Det ligger oftast i det översta facket i dörren på kylen. Så ramlade det ut och ven iväg så att korken flög åt fanders och själva stiftet gick av. Innan jag visste ordet av hade jag trampat på det. Fläcken på matta och strumpan har inte gått bort helt än trots att jag gnuggat med flytande tvättmedel och tvättat två gånger. Har kvar massan så det går att använda men ändå. Kanske skrapar jag av det yttersta och smälter om…

2 comments

Kommentera

