Kropps-smörj igen

Har fortfarande inte hittat den perfekta lotionen än. Jakten har ju pågått ett tag om man säger så. Har spanat in några som verkar extra intressanta.

Deep Steep, Body Butter, Lavender – Chamomile

Tjockare kräm som innehåller lugnande lavender och kamomill. Har all potential att vara en hit för eksemhud. Aloevera står högst i INCI, inte vatten som är vanligast. Billig!

NONIQUE Anti Aging Hudkräm

Gillar nattkrämen ur serien oerhört mycket som dessutom doftar gott. Återfuktar och skyddar jätte bra. Inte säkert att kroppskrämen är lika bra men hoppas.

NONIQUE Intensiv hudkräm

Har ansiktskrämen i intesivserien. Precis som den ovan är de återfuktande egenskaperna riktigt bra. Inte lika god och bärig doft utan mer citrus i denna serie, fräscht och gott men inte min favorit. Kan inte bestämma mig vilken som återfuktar bäst….

Någon som testat någon av dessa?

6 comments
      • Jag har också lite eksem men inte så illa, men med tanke på att det är framsteg att jag överhuvudtaget smörjer in mig regelbundet så tar jag babysteps men borde kanske satsa på någon bra lotion som nästa steg. Och eftersom jag ändå måste uppdatera lite lakan så funderar jag på att ta ditt råd och satsa på siden eller bambu för att göra min hud glad.

        Får kika på om jag kanske kan ha tålamod till egen salva någon gång, är ju lite åt det bekväma hållet men det händer att jag orkar röra ihop någonting.

  1. Har inte testat några av dessa. Om Deep steep liknar deras fotlotion så kan den ju vara en kandidat. Tyckte deras fotlotion kändes väldigt krämig och trevlig.😉

  2. Linda said:

    Har du testat någon av dessa?
    Åker utomlands om några veckor och behöver en bra återfuktande lotion. Har du något tips på någon som helst inte har alltför kraftig doft?

    • Har testa anti age från NONIQUE och Lavender från Deep Steep. Gillar den första mycket mer. Återfutkar otroligt bra. Den andra är inte dålig den heller.

Kommentera

