Ok tandkräm

Jason Natural Enzyme Brightening Gel Toothpaste

En av mina favorittandkrämer kommer ju från Jason Naturals så jag ville prova flera från märket. Det här är en gel-tandkräm som inte verkar lika mekaniskt slipande som den andra. Man märker inga slipande partiklar. Den känns helt klart skonsammare men gör ändå rent.

11112012-DSC_2388

Smaken är lika bra som alla andra Jason Natrals tandkrämer men inte lika stark som Antiplaque & Whitening. Har några till som kommer recenseras vad det lider.  Däremot tycker jag att den inte riktigt slår min andra favorittandkräm som också är gel-variant. Det känns liksom inte riktigt lika mild och effektiv men jag kan ändå inte säga att denna inte är bra.

11112012-DSC_2396

Jag kan tänka mig att köpa den igen för att ombyte förnöjer men inte för att den är en absolut favorit. Tyvärr är tuben lite mindre också än de andra.

Bäst: Gör rent lagom.

Sämst: Inte bättre än mina två favoriter. 

Från iHerb.

Ingredients: Glycerin, Aqua (Water), Silica, Xylitol, Sodium Cocoyl Glutamate, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Ananas Sativus (Pineapple) Fruit Extract, Carica Papaya (Papaya) Fruit Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Extract, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Extract, Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil (1), Melia Azadirachta Seed Oil, Bromelain, Citric Acid, Papain, Menthol, Sodium Bicarbonate, Sodium Sulfate, Xanthan Gum, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate
(1) Certified Organic Ingredient

1 comment

Kommentera

