CC

Nu har även CC Cream kommit till den naturliga världen. CC stör för Color Correcting. Näst helt ren INCI, beror på hur petig man är.

the ulimate color correcting 12 in 1 multi tasker

Finns också som prov här.

 

BB Cream finns sedan ett bra tag. Är väldigt sugen på Iroisie som finns på Naturisimo och Classy Organic. Hannah gillar den mycket!

Har aldrig testat vare sig BB eller CC. Många menar att västerländska, till skillnad från asiatiska, BB Creams är precis som en vanlig färgad dagkräm/ tinted moisturizer. Jag använder hellre mindre foundation eller blandar ut den med något i så fall. Brukar faktiskt göra just så med foundations jag inte riktigt gillar, blandar ut med hudkräm eller olja beroende på typ och använder som en lätt foundation eller färgad dagkräm. Även om jag är sugen på att testa båda ovan tror jag inte att jag fastnar men vem vet..

Någon som har testat? 

6 comments
  1. Lithia Black said:

    Har inte testat någon eko och ren BB-kräm men några asiatiska och ett par västerländska. De asiatiska är grymma på att göra snygg naturlig täckning,men är tyvärr propfulla av silikoner och parabener. Av de västerländska jag testat så var Lumenes bäst, dels pga att de faktiskt gjort en ljus neutral/rosa nyans istället för gultonad men den kändes även lik de asiatiska i täckning.
    Jag tycker dock att jag får samma resultat av My Chelles foundation + puder som jag fick av Lumenes BB + puder så jag har av kostnadsskäl inte gett mig in på de ekologiska BB/CC alternativen. Om något eko märke gör en som är lite mer överkomlig i pris så skulle jag dock kunna tänka mig att testa, för jag misstänker att My Chelle inte kommer fungera framåt sommaren eftersom den är så fet.

  2. Natasha said:

    Jag använder själv Iroisie och tycker den är underbar. Täcker lagom mycket och ger väldigt naturligt resultat. Men nu blir jag sugen på den här. Har faktiskt väntat på en ren/renare CC variant.🙂

  3. Iriose har jag varit sugen på, men jämfört med en annan tjej som har samma färger på foundation som mig och enligt henne så passar den inte någon med en hudton som går åt rosa som hennes och min. Men din går ju åt gult eller neutralt väl? Så då kanske det är intressant. Verkar ju som sagt ha fått många bra recensioner. Har sett CC cream från Juice beauty, men inte hunnit kolla så mycket på den så vet inte vad jag tycker.

  4. Kasia said:

    Hej Ingrid. Jag har denna från Iroisie hemma och har använt det endast några gånger då denna är ej tillräcklig för mig. Upplever den mer som en färgad dagkräm med i princip ingen täckning alls. Den ger lite lyster och man ser kanske lite fräschare ut men min hud med ojämn ton, lite rodnader och orenheter behöver mer. Så tyvärr inget för mig men kan säkert passa en mindre krävande hud.

    Hälsningar

    • Vi tycker nog ganska lika då. Jag har inget behov av bara en tonad dagkräm. I så fall tar jag bara mindre foundation istället för en tonad dagkräm kan aldrig ersätta en vanlig dagkräm för en torris som mig. Det blir mer som ett extra steg. Man kan ju å andra sidan använda conceraler där det behövs men då klara jag mig med concealer och dagkräm istället.

Kommentera

