Tandkräm med fluor

Jason Natural, PowerSmile, Anti-Cavity & Whitening, Gel, Powerful Peppermint

Tandkrämstestandet fortsätter. Märkligt faktiskt att jag fortsätter med detta trots att jag hittat två jag verkligen gillar men mycket vill har mer. Den här är faktiskt inte mest för min del då den innehåller fluor. Jag använder själv inte fluor men jag vill ha en till sambon som inte är lika noga med borstande och äter mer socker. Som LCHF:are får man mycket mindre beläggning på tänderna och mildare syra-angrepp.

Fluor är onekligen bra för tänderna men inte för något annat. För den som är intresserad finns massor att läsa på nätet. Personligen tror jag att det är ett (o)nödvändigt ont på grund av vår kolhydratbaserade kost med stor andel socker. Framtida generationer kommer att se på fluor som vi ser på DDT.

11112012-DSC_2401

Jag har ändå testat den en del främst vid de tillfällen jag faktiskt ätit socker, på semester och så.

Känns som att jag kommer upprepa mycket från förra Jason-tankdkrämen, de har nästan identiska egenskaper.  Smaken är bra och kraftig. Eftersom den inte innehåller några slipande partiklar känns den mild men är ändå effektiv.

11112012-DSC_2398

Som naturkosmetisk fluortandkräm är den här helt klart en favorit!

Förstår däremot inte varför de envisas med tuber som inte kan stå upp.

Min är härifrån.

Bäst: Rengör bra!

Sämst: Tuben som inte går att ställa upp.

Active Ingredient: Sodium Monofluorophosphate (Fluoride) 0.76% Anti-cavity

Inactive ingredients: Glycerin, Aqua (Water), Silica, Sodium Cocoyl Glutamate, Xylitol, Mentha Piperita (Peppermint) Oil , Aloe Barbadensis Leaf Juice (1), Aphanizomenon Flos-Aquae Powder, Bambusa Arundinacea Stem Powder, Carum Petroselinum (Parsley) Extract, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Perilla Ocymoides Seed Extract, Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract, Calcium Carbonate, Cellulose Gum, Dimethyl Sulfone, Sea Salt, Tocopheryl Acetate, Sodium Bicarbonate, Sodium Magnesium Silicate, Ubiquinone (2)
(1) Certified Organic Ingredient (2) Coenzyme Q10

Kommentera

