Underbar kräm från Nonique

NONIQUE Anti Aging Nattkräm

Den här krämen har varit en lisa för eksemfläckarna de senaste veckorna. Sedan Dream Cream från Maria Åkerberg tog slut har jag letat efter något liknande. Lite ”riskfyllt” att inte ha en riktigt återfuktande och återfettande kräm som man vet fungerar hemma men ibland blir det så. Vill ju alltid prova nytt!

Velat prova NONIQUE ända sedan lanseringen i Sverige. Ingredienserna är fina och priserna bra. Detta är egentligen en nattkräm men eftersom jag behöver så mycket fukt och fett använder jag den på dagen också. Fungerar mycket bra tack vare att krämen går in så snabbt, i alla fall på mig.

03022013-DSC_4961

Har ingenting negativt att säga om denna krämiga, väldoftande sak. Helt fantastisk faktiskt! Första gången jag använde den reagerade de torra fläckar jag tampas med hela tiden otroligt bra. De lugnades minst lika mycket som med starkaste kortison. Den tar inte bort fläckarna men håller dem i schack så att de varken blossar röda eller kliar. Underbart!

Både återfuktningen och återfettningen är underbar. Huden blir len, spänstig och återfuktad. Doftar underbart bärigt och ger en skön skyddande hinna som varken klibbar eller förstör för foundationen.

Har inge problem med igentäppta porer någon gång men om jag slabbar på med fet salva på näsan blir det inget bra.  Den här kan jag ta hur mycket som helst av utan att få det minsta tillstymmelse till problem av den stort.

Kommer förmodligen alltid finnas hos mig!

Bäst: Biter ordentligt på eksemfläckar. 

Sämst: Inget!

Jag köpte min här. Finns också hos svenska distributören.

INGREDIENSER: AQUA, Cocos nucifera OIL * (ekologisk kokosolja), kapryl / kaprintriglycerid, glycerin, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, cera alba * (ekologiskt bivax), cetearylalkohol, Helianthus annuus Seed Oil * (organiska solrosolja), Butyrospermum parkii SMÖR * (ekologiskt sheasmör), Oenothera biennis OLJA * (Organic KVÄLL PRIME rosenolja), Olea europaea frukt olja * (ekologisk olivolja), Punica granatum Seed Oil * (Organic GRANATÄPPLE olja), Prunus Amygdalus Dulcis Oil * (organiskt sötmandel OLJA), alkohol, PARFUM **, xantangummi, kaliumsorbat ***, *** natriumbensoat, skvalan, tokoferol, mjölksyra, Morinda citrifolia * fruktextrakt (Organic Noni frukt), Euterpe oleracea * fruktextrakt (Organic ACAI BERRY), linalool **, Punica granatum * fruktextrakt (Organic GRANATÄPPLE), Aloe Barbadensis Leaf Juice * POWDER (ekologisk Aloe Vera), geraniol **, limonen **, ** bensylbensoat.

* Från ekologiskt odlade (certifierad ekologisk odling)
** Naturliga eteriska oljor (från naturliga eteriska oljor)
*** Konserverat med (konserveringsmedel)

12 comments
  1. Vad bra att den var bra! Nu är jag ännu mer nyfiken på Nonique när jag vet att en annan ”torris” gillar en kräm därifrån. 😉

  2. Lithia Black said:

    Åh vad bra att du recenserar denna! Jag är en torris och har känslig hy och har inte hittat den ultimata ansiktskrämen än. Har just nu rengöringskrämen och ögonkrämen från samma serie men vågade inte testa alla på en gång. Men med tanke på hur bra jag reagerat på de två och med recension från en annan torris i ryggen tror jag att jag vågar satsa på dag och nattcreme från Nonique när min Weleda Almond är slut.

  3. Vad härligt att du gillade den!🙂 Jag är jättenöjd med min, perfekt nattkräm, speciellt nu vintertid.

Kommentera

