Bas från Lily Lolo

 

Lily Lolo har tagit fram en ögonskuggsprimer som skall ge en perfekt bas, få skuggan att fästa bättre, ge mer liv åt färge och ta bort oönskade färgskiftningar på ögonlocken.

För mig ser det ut som en concealer vid första anblick. Fungerar säkert som det med om det matchar ens hudton. Skulle gärna se en concealer av den här typen från Lily Lolo! Kul med pressade mineralprodukter med fett i  för oss som inte bara kan ha rena mineraler jämt.

 

 

Prime Focus Eyelid Primer

 

Finns än så länge inte på svenska hemsidan men går utmärkt att beställa från den brittiska.

Någon som testat eller kommer att testa snart?

2 comments
  1. Hanna Li said:

    Kanske låter pessimistisk nu, men jag kommer inte vara först på den bollen. Skulle det visa sig att den får goda recensioner så kanske jag börjar se åt den.
    Som du kanske vet använder jag enbart naturkosmetik. Och vad gäller creme-produkter så har jag blivit så besviken på nästan alla jag provat, oavsett det gäller concealers, foundations eller krämiga pennor. De håller helt enkelt inte på mig, liksom glider bort innan jag ens hunnit till jobbet på morgonen. I synnerhet Unes alla produkter som inte är till läppar eller ögon, för att inte tala om alla otaliga concealers jag provat och dissat!
    Dr Hauschka, 100 % pure, santé, une, till och med hyllade nvey eco, bara för att nämna några. De blir kakiga på min hud, eller så täcker de inte, eller så glider de runt utan att fästa, eller så går det inte att få det jämnt, blir stimmigt och korvigt. Då har jag inte ens gått in på det faktum att nästan inga går att finna i en fysisk butik så det är ju jättesvårt att hitta rätt nyans.
    Nu fick du värsta utläggningen, och inte var den vidare positiv heller, men tills vidare håller jag mig till torra mineraler, orkar inte bli besviken gång på gång och slänga mer pengar i sjön. Inte är det heller särskilt positivt i miljösynpunkt att slänga relativt nyköpta produkter heller.

  2. K said:

    Jag har inte riktigt fattat om Lily Lolos primer är en ren cremeprodukt? Precis som för Hanna Li fungerar sådana dåligt på mig.

    Om någon vill ha ett tips på primer under ögonskugga som fungerar klockrent, iaf för mig, så är det ett lager Laveras flytande foundation och sedan ett lager Lily Lolo mineralfoundation på det. Ögonskuggan sitter som berget och den i mitt tycke i övrigt usla foundationen från Lavera har fått en plats🙂

Kommentera

