Expert Face Brush

Real Techniques by Samantha Chapman Expert Face Brush

Är man ute på youtube är det omöjligt att missa Pixiwoo och Real Techniques. Ganska svårt att missa det här på min blogg också.

Först var jag skeptisk då jag tyckte att den verkade för kompakt. Många hyllar den så jag tänkte testa ändå. Nu är jag fast. Superbra för att få ett snyggt resultat med alla sorters foundations. Har testat de flesta jag har i min samling vilket innebär både flytande, kräm och puder. Till det sista skulle jag inte välja denna först med det fungerar ändå.

03022013-DSC_4938

Stråna är många, mjuka och tätt packad. Eftersom den är så tät ger den inte efter vilket gör den precis vid applicering. Såpass smal på ena sidan att den kommer in överallt.

Ger snygg finish. Enkel att få till tunna snygga lager foundation. Går att använda både för att få på foundation på huden och blanda ut för att få en snygg yta. Säger man så, blanda ut? ”Blend” på engelska menar jag i alla fall.

03022013-DSC_4948

Det enda negativa är att den är lite svår att tvätta på grund av att den är så tät. Gillar inte utseendet alls heller men det är ju inte det viktiga.

Har flera borstar med liknande användningsområde. Kan göra en jämförelse om ni vill.

Bäst: Ger snyggt resultat.

Sämst: Något svår att tvätta.

Min är såklart från iHerb men finns t ex här och här.

18 comments
  1. Lydia said:

    Jag skulle mycket uppskatta en borstjämförelse!

    Har du testat ovanstående med Nvey Ecos Creme deluxe foundation månne? Hur funkade det?

    • Lydia said:

      (Håller med dig om att designen är skitful)

      • Den står ut på ett dåligt sätt tyvärr men många tycker att de är superfina. Ganska praktiskt att man kan ställa den upp men det tar också mkt plats. Mejlade faktiskt Real Techniques med den synpunkten och fick ett trevligt svar att de tackar för input. Kanske kanske kommer det ett mer stilrent utseende.

    • Det är den mycket bra till! Antingen att man plockar upp produkten med borsten eller att bara jämna till i ansiktet. Senaste veckorna har jag nästan bara använt den kombinationen och det fungerar utmärkt. Man får inga ränder. Snyggast blir det om man duttar över huden med borsten som sista steg= foundationen syns inte.

  2. Lithia Black said:

    Den där har jag varit sugen på ett tag. Jämnar ut min mychelle med fingrarna nu men skulle hellre ha en borste för mer jämnt resultat.

    • Då tror jag att denna är perfekt för dig! Är mycket nöjd med den till både MyChelle, Nvey Creme deluxe, Dr Hauschka mfl! Trodde först att den var för lik buffing brush som är med i ansiktskitet men de är ganska olika. Den är svårare att använda kring ögonen och näsan. Rekommenderar verkligen Expert face!!

  3. Lydia said:

    Då är frågan bara, eftersom jag misstänker att du hunnit testa Real Techniques olika borstar ganska rejält nu:

    Ska man satsa på enbart denna: http://www.iherb.com/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Your-Base-Flawless-Expert-Face-Brush/42482

    eller är det verkligen värt att köpa: http://www.iherb.com/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Your-Base-Flawless-Core-Collection-4-Brushes-Case/41367

    ?

    Och är detta något att ha: http://www.iherb.com/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Your-Eyes-Enhanced-Starter-Set-5-Brushes-Case/41371 (du kanske inte ens testat?)

  4. Lydia said:

    Ingrid, jag måste bara tacka dig för inspirationen till att köpa denna borste. Jag använder den numer dagligen till min Nvey Eco Creme Deluxe och jag tycker att den är super! Den är precis vad jag var ute efter – en foundationborste som funkar till den ”hårda” Creme Deluxen och som inte är en pensel = som går att använda i cirkelrörelser. Jag älskar mineralpuderfoundation av den anledningen att det går så jäkla snabbt att applicera. Till Creme Deluxen har jag använt Nvey Ecos foundationpensel och visst är den bra, men att liksom PENSLA på sminket och vara noga och metodisk (=långsam i mitt tycke) passar inte riktigt min personlighet (stressad allt som oftast). Jag gör precis som du och ”duttar” på huden för att inte riskera streck. Duttar både för att applicera den och som sista moment för att sudda ut streck. Däremellan kan jag svepa runt med den lite hur som helst. Bra att den inte är så himla stor också. Love it!

    • Underbart!

      Vi gör precis lika märker jag! Gillar inte heller att ta det lugnt hehe.

Kommentera

