Uppdatering på Försvarets (Hudsalva)

Precis som flera har skrivit i kommentarerna är BHT numera borttaget från Försvarets Hudsalva som tur är, har 6 i poäng hos Skindeep. Har nu dubbelkollat i butik. Fritt fram att smörja sig med detta naturliga stift! Spana också in de andra Försvarets, extra vårdande och extra mjukgörande. Har testat extra mjukgörande och det var bra, inget revloutionerande men gör jobbet.

Försvarets Hudsalva

Dumt att det inte finns INCI på nätet! Varför inte? Fler och fler företag har ingredienser på sin hemsida. Om inte för oss naturkosmetikare så finns det många som är både känsliga och allerigska. Det står i alla fall att det innehåller jordnötsolja och inte är vegan så det är åt rätt håll. Säger som en förvirrad person på ett äldreboende muttrade när jag var med skolan och lussade. ”Bra bra men det kunde varit bättre”.

Jag gillar bäst de vita förpackningarna, bara för färgens skull. Fyller som sagt på med hemkokat cerat sedan.

9 comments
  1. Lisa said:

    Jag har fått smak på att handla från iherb och efter att ha läst dina tips testade jag att beställa. Det var smidigt och paketet damp ner i brevlådan efter 2 veckor ungefär. Nu undrar jag bara om jag klarat mig från att betala moms eller hur fungerar det? Brukar det sitta något inbetalningskort på paketet eller slapp jag moms alltså? Vet att de gånger jag fått betala tull och moms har jag gjort det direkt vid hämtningen men nu låg ju paketet i lådan. Kommer definitivt att beställa fler gånger om det var så här smidigt.

    • 😀😀

      Jag har bara varit med om att man får lösa ut det på uthämtningsställer. Av de otal gånger (vill inte veta hur många!!) jag beställt har jag bara fått betala två gånger när jag beställt för ca 55 dollar, detta var i början av min utlandsshoppingstid innan jag fattat grejen.

      I det här fallet har du klarat dig om det inte sitter ngt på paketet och det kom direkt i brevlådan!

  2. Lisa said:

    Härligt! Dags att lägga nästa beställning känner jag. Vill ju ha ALLT typ😀. Men helst så grönt och ”rent” som möjligt. Vilka sminkmärken ska man satsa på tycker du? Känner inte till deras märken så mycket tyvärr.

      • Lisa said:

        Tack för all hjälp! Jag använder foundation och concealer från Nvey och mascara från UNE. Det kommer jag nog att fortsätta med. Däremot skuggor, rouge, bronzer, läppstift, läppglans experimenterar jag gärna med.Lite trött på löst mineralsmink så gärna kompakta produkter.

        Sedan undrar jag om det finns något parfymliknande på iherb? Provade söka på fragrance men det fungerade inget vidare.

        • Det mesta under ögonskuggor är ok förutom Physicians Formula. Larenim och Everyday Minerals har prisvärda skuggor och rouge, dock i lös form. Larenims pressade produkter innehåller silikon- här gäller det att läsa INCI men de lösa är rena.

          Real Purity har pressade rouge och skuggor. Ecco Bella o Beauty Without Cruelty likaså.

          Läppglans finns massa fina från Aubrey Organics, Real Purity, Alba Botanics, Kiss my Face, Colourganics mfl. Läppstift från Colourganics, Real purity, Honeybee Gardens, Ecco Bella.

          Bronzer finns flera lösa men tyvärr inte många pressade. Skrev nyligen om en från Physicians Formulas Organic Wear (de har alltså en naturlig linje men det mesta är inte naturligt.) Vill du ha matt bronzer kan man använda puder för mörkare hudton istället.

          Foundation finns flera, beror på vilken hudtyp du har. Jag har en från MyChelle som jag skrivit om och passar min torra hud. Det är också lite svårt att leta sig fram till. Kolla på de märken jag nämnt, det finns en del.

          Tror att det enklaste sättet om du inte kan läsa INCI men ändå vill ha rena gerjer är att kolla tillbaka i mitt arkiv. Fynd-guiderna till höger. Kan inte gå i god för att alla produkter från alla märken jag nämner här är helt rena.

          Parfym har jag skrivit om här: https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2012/12/30/latt-men-dyrt/

  3. Estelle said:

    Du vet väl att försvarets hudsalva finns i militärmönstrad variant i olika rosa nyanser?!? (om de ej har slutat med det?!?) Mycket trevligare utseénde än den gröna tråkiga helt klart!🙂

    • Den finns fortfarande. Gillar inte rosa alls faktiskt men man kan ju pilla bort lappen också. Smaken är som baken🙂

Kommentera

