Mera björnar

Har ju en fäbless för snälla björnar. Den här videon har jag redan visat. Nu har samme man tagit hand om en grizzly också.

Hoppas verkligen att han tar hand om björnen på rätt sätt och inte använder honom ”inhumant”.

Den här träffade jag på på ICA i Åre och fick hålla snällt i ramen, iförd läppstiftet Ruby från Colorganic.

15022013-DSC_6184

Björnen har funnits där i många år men många missar den. Står vid grönsakerna och håller en korg med torkad svamp. Missa inte lodjuret vid toalettpappret om ni är där.

Jag ser ut att vara tagen av stundens allvar. Notera skotthålet vid magen, på björnen alltså.

Passar på att visa läppstiftet på och bjuda på mig själv. Applicerat med detailer borsten från Core collection. Mer om applicering av färgstarka läppstift här.

9 comments
  1. Lydia said:

    Roligt att få se en bild på dig!

  2. christel said:

    Det är något med uppstoppade djur på matbutiker som känns bara fel… Blir alltid lätt illamående av det… Museum är ok, men stället där man köper sin mat går bort. Är jag den enda?
    Tack annars för en bra blogg, älskar iherb tack vare dig! Du har verkligen fått mig att köpa på mig ekologiska produkter.
    Kram Christel

    • Alla har vi olika känslor. Djur är ju ett laddat ämne. Har inga som helst problem med uppstoppade djur någonstans. Björnen på ICA Åre har fällt i viltvårdande syfte vad jag vet. Då är det väl bara bra att man tar tillvara på skalet. Tror att det ger respekt för detta mäktiga djur. Det är ju enda chansen man har att se hur en björn ser ut i verkligheten förutom på zoo då. Såg en som stoppat upp sin egna hund och flått den andra och hade hemma som en liten fäll. Ganska magstarkt men jag förstår tanken även om jag skulle föredra att begrava ett sällskapsdjur.

      Vi kommer längre och längre ifrån varifrån kött kommer. Inte för att björnkött är särskilt vanligt i butik men jag tycker det är bra att djuren inte bara blir något abstrakt som man ser på bild, tv eller zoo.

  3. Michaela said:

    Jepp, du är jättesöt!

    Rekommenderar filmen Grizzly Man… Tycker faktiskt det är ganska galet att behandla vilddjur som små sällskapsdjur.

    • 🙂

      Har sett klipp på youtube men inte hela. Skall göra.

      Förstår inte vilken vettig anledning det skulle finnas att ha vilddjur som sällskapsdjur. Misstänker alltid att de vill tjäna pengar på det. Så länge djuret har det bra kan det väl vara ok men jag tror inte att stora rovdjur egentligen mår bra av sådana förhållanden. Samtidigt skulle jag älska att gosa med en riktig isbjörn på ett infantilt sätt.

Kommentera

