Deo och vax till en kräsen?

Det brukar vara jag som tipsar men nu har jag frågor till er!

Jag köper det mesta som används här hemma.  Bara jag ställer sakerna tillräckligt synligt brukar det mesta gå åt. Två saker som jag inte lyckats få över min sambo på tåget är deo och hårvax.

Deon tycker har alltid luktar för lite och går och köper någon vanlig konventionell. Vax använder han alltid från HM som sätter sig överallt. Har börjat tvätta hans örngott för sig i 90 grader. Med vanligt tvättmedel är det inga problem men det använder ju inte jag så istället kontamineras hela tvätten av petrolium-vax.

Har ni hittat någon herr-deo som doftar typiskt herr och är bra i övrigt? Tänk doften av Dubbel dush! Helst roll on eller stick. Inte så noga med effektiviteten för det klagar han aldrig på. Den får inte vara för dyr heller och gärna från iHerb. Kastar inte pärlor för svin här.

Har tänkt göra en själv och doftsätta men jag misstänker att det inte kommer att gillas heller… Har funderat på något från märket Herban Cowboy. Många dofter men tyvärr innehåller de ethylhexylglycerin. De nya sprayerna från Crystal Body ser lovande ut men spray bukar inte gå hem…

Vaxet ska vara av en lättare typ, inte för fett men ändå ge stadga.  Han har halvkort hår i någon odefinierbar rufs-frisyr. Måste inte vara helt rent i min bok så länge det är renare än HM:s- not hard to be, och inte baseras på mineralolja.

Har försökt med flera andra sorters produkter med de duger tydligen inte. Det måste vara av vax-typ! Återigen, helst inte för dyrt. Då kommer jag sitta där med 10 burkar som inte används och många hundra fattigare. Någon som testat de halvrean Giovanni som finns på iHerb?

Normalt är det inga problem att testa lite vilt för mig då jag kan ge det vidare till någon mindre petig. Just de här två sakerna är det ingen annan som kan ta över så därför vill jag höra vad ni tycker.

Har bra koll på vad som finns på marknaden men vill höra från någon som har testat!

14 comments
  1. Har sett enklare recept på naturligt hårvax på nätet, så googla🙂
    I övrigt har jag själv bara testat hårvax i från Sante´, det var rätt fett men bra och luktade väldigt gott kokosaktigt, men kanske för mastigt för din sambo?!?
    Deotips har jag tyvärr inget!😦

    • Tyvärr brukar hemkok inte gå hem. Har också sett en del recept men jag är skeptiskt. Kanske kan maskera att det är hemkok med en köpeburk…

      Testat Santé och det var inte alls vad han vill ha. Visst luktar det underbart!

      Tack för tips ändå!

  2. Min man gillar också Dubbeldusch och skulle gärna ha en doft lika den, vilket är svårt att hitta. Han har testat Herban Cowboy och gillade doften men tyckte att den försvann för fort.

  3. Linda said:

    Less is More Limesouffle fungerar istället för ”vanligt” vax för min sambo. Kanske är lite dyrare än vad du tänkt men det är otroligt drygt. Finns även i reseförpackning hos Swedish Beauty Factory, bra när man vill testa🙂

  4. Lisa said:

    John masters har ju ett vax tror jag. Organics Bourbon Vanilla & Tangerine Hair Texturizer heter det. Har inte testat det och tyvärr rätt saftigt pris. Naturisimo har dock 15% nu med koden LOVEMUM. Kostar 21 pund där ordinarie.

    • Den innehåller bara fett tyvärr. Tror inte att den skulle gå hem. Tack ändå!

  5. Maria said:

    Rosenseriens citrus deo?

  6. sara said:

    Jag som tjej och letat som tok i flera år efter deo som funka o inte gjorde att man lukta skunk innan man ens hann gå hemifrån slog till på bulldogs deo för 99;- finns på apotek & kicks o flera Webs som du har bättre koll på än jag😉. Är iaf superduper nöjd med denna, svettas ordentligt emellertid pga tillfällig sjukdom/problem så därför högg jag en herrdeo och det luktar såklart karl/man men den liksom anpassas lite såå den förstör inte för mej lr krockar så jag inte kan ha parfym (: så bulldogs är mitt tips och inci ska väl va ok hoppas jag!!1 Kraam

    • Det låter väldigt bra! Använde själv mans-deodorant förr . Tycker de var effektivare luktade bättre. Nu när jag är ”avgiftad” luktar svetten helt annorlunda än när jag tryckte tillbaka den med aluminiumklorid.

      INCI ser bra ut! För har jag för mig att den innehöll phenoxyethanol men inte nu. Ska gå och lukta på Kicks och sedan klicka hem från feelunique.
      http://www.feelunique.com/p/Bulldog-Natural-Grooming-Original-Deodorant-50ml

      Min mamma hade förr problem med deo, kunde bara använda samma tröja en dag osv. Nu använder hon den med bikarbonat, kokosfett och potatiskmjöl och är supernöjd. Bikarbonatet neutraliserar svettlukt väldigt effektivt.

      Jag kan inte använda den varje dag, har alldeles för känsliga armhålor. Grundreceptet är lika delar av allt men jag tycker det blir för smuligt. Läs mer här:
      https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2012/01/31/uppdatering-hemgjord-deodorant-med-bokarbonat/

  7. Susanna said:

    Ultimata vaxet är Less is more’s kiselwax! Fantastiskt bra! Har själv odefinierbar rufsfrisyr och det enda som funkar är kiselwaxet. Dyrt men min burk räckte 7 månader – och då använder jag vax varje dag.

    Vad gäller del testade jag först Sanctums deo på maken men den var helt värdelös, han stank svett, därefter införskaffades både Logonas och Santes deo och de var något bättre men inte tillräckligt bra för att han inte skulle återgå till sin gamla giftdeo…

    • Tusen tack! Det skall jag verkligen kolla in.

      Skall testa bulldogs deo nu och hoppas att den går hem!

  8. Pingback: Ingrid B Beautiful

Kommentera

