Min ögonbrynspenna!

Benecos Natural Eyebrown-Designer – Brown

Ögonbrynpenna är ett måste för mig som jag nämnt tidigare. Viktigt med en brynpenna för mig är först och främst färgen, det får inte vara något rött i dem utan åt det gråa hållet. De ska relativt hårda så att man kan göra lätta tunna streck. Helst ska de ha en mascaraliknande borste i andra ändan. Det blir så mycket lättare då. Den här uppfyller alla krav! Dessutom är den billig och dryg.

Färgen är snäppet bättre än den andra favoriten från Santé. På den skärm jag sitter vid nu ser den mindre grå ut än i verkligheten med det beror helt på vilken skärm man har. Skulle beskriva den som askbrun. Jag har mörkare bryn än genomsnittspersonen med mina färger i övrigt tror jag. Fler passar nog bättre i den ljusare nyansen gentle brown. Mamma har den och är mycket nöjd.

11022013-DSC_5149

Har inget negativt att säga!

Make-up artister fyller ofta i bryn med skugga istället för penna. Har testat det också men det passar mig bättre med penna på alla sätt. Det ser naturligare ut och jag kan vara mer precis. Desstom gör vaxet i pennan att brynen hålls på plats.

Bäst: Perfekt färg!

Sämst: Inte helt lätt att få tag på.

Min här från tyska Bio-Naturel. I Sverige finns den bl a här.

INCI: Hydrogenated Palm Kernel Glycerides, Talc, Mica, Hydrogenated Vegetable Oil, Hydrogenated Cottonseed Oil, Hydrogenated Palm Glycerides, Caprylic/ Capric Triglyceride, Jojoba Seed Oil*, Vitamin E, Vitamin C, Iron Oxides

* indicates Certified Organic Ingredients

6 comments
  1. Jag har Gentle Brown från Benecos och även ett snäpp ljusare än dig på Santes penna. Gillar Benecos mer.😉

  2. Kasia said:

    Denna är ju också min favorit🙂

  3. K said:

    Den ögonbrynspennan är kanon. Har också den mörkare färgen. Kommer se till att alltid ha en hemma. Det enda jag skulle invända mot är att det inte håller riktigt hela dagen, kräver återapplicering. Därför är jag lite nyfiken på ögonbrynsfärgen från 100 % pure som många är nöjda med och som ska ha riktigt bra hållbarhet. Men den har en annan prislapp😛

Kommentera

