UNE VOLUME BY NIGHT

UNE MASCARA VOLUME BY NIGHT

Från att ha noll förväntning på UNE:s mascaror är jag nu väldigt spänd på om det får fram lika bra som Green Pride som dessutom blev bättre med tiden. Har redan skrivit ett första intryck och min åsikt har inte förändrats särskilt mycket. Gillar fortfarande inte borsten men formulan är bra. Däremot har den inte åldrats lika bra som Green Pride.

03022013-DSC_4982

Satte istället i borsten från Green Pride. Rengjorde med tvål och vatten först, torkade och och sprayade på ekologisk vodka. Till en början fungerade de riktigt bra men ju äldre den blev desto kletigare blev den. Tillslut fick jag torka av borsten varje gång med en bit papper. Upprepar också proceduren med tvätt och alkohol och det hjälper men verkar försämra hållbarheten.

På senaste tiden har den börjat smula rejält. Det är ingen större fara för det syns inte om man inte titta nära och det är lätt att ta bort. Brukar svepa över med insidan på på något mörkt plagg jag har på mig för tillfället. Från början var hållbarheten mycket bättre. Lätt att tvätta bort med bara vatten. Använd inte olja för att få bort denna mascara, har bara motsatt effekt.

Ganska länge ändå höll den ändå riktigt bra. Utsatt den för en skidsemester fast denna gång med bra väder. Här ser ni hur den ser efter några timmar på fjället.

14022013-DSC_5827

Får ju passa på att få bilder tagna när sambon släpar runt på den systemkameran hela tiden.

Här har jag använt borsten från Green Pride istället för den som kommer med. De små smulorna under är lätta att få bort som sagt. Har inte piffat till innan bilden.

14022013-DSC_5828

Bör tilläggas att eftersom min hud är torr smetar jag på ordentligt med salva och vattenfri foundation för att skydda huden men det hjälper ju inte mascaran direkt. Det syns också på bilden.

Det går att bygga upp med flera lager och få riktigt feta fransar snygga fransar. På bilden har jag bara ett lager som jag borstat på snabbt.

Den starka rosdoften avtar med tiden men känns fortfarande. Hade nästan velat ha den som parfym faktiskt, älskar rosdoft så för mig är det ett plus. Däremot kan jag tänka mig att många som är känsliga för doft reagera och knappt vågar prova den. Nästa mascara från UNE borde dofta mindre.

Ni som gillar borsten! Skriv gärna vad ni tycker i stort om denna mascara här under!

Bäst: Den till en början hållbara formulan. 

Sämst: Borsten!

UNE verkar finnas överallt numera, Åhléns som var först, Kicks och nelly. Hos Åhléns kostar den 129 kr t o m 26/3.

Hittar inte INCI på nätet men här har Jeanette tagit kort på ingrediensern

6 comments
  1. Kasia said:

    WoW! Vilka vackra, långa ögonfransar du har! Jätteroligt med Ingrid-bilder🙂 Och de söta ekorrarna – love it!

  2. Ja, vilka jättefina fransar, grattis!! Jag håller på att prova Green Pride just nu, men tycker den rinner och lägger sig under ögonen när man kisar etc. Inget du har haft problem med?

    • Tack😀

      Nej inga sådana problem alls. Ibland rinner mitt ena öga av någon anledning och då kan det blir problem men det blir det med alla mascaror, även konventionella vattenfasta.

  3. Lotta said:

    Jag gillar ju borsten, och jag tycker att mascaran som helhet är jättebra! Borsten passar mina fransar bättre än Green Pride och jag tycker att själva mascarasmeten är ungefär likvärdig. Båda varianterna sitter bra på plats under dagen och tvättas bort enkelt med vatten. Så jag är jättenöjd med Volume by night som har en sån borste som jag gillar!

Kommentera

