UNE, GelLack och Phenomé lite billigare

Som jag skrev i recensionen nyss har Åhléns extrapris på UNE:s mascaror, alla kostar 129 t o m 26/3. De har förresten också rabatt en del Phenomé produkter och Depend GelLack startkit t o m 26/3.

03022013-DSC_4982

Phenomé har jag inte testat själv. Många gillar det och jag skulle säkert också göra det men jag fyndar ju hellre. Kul med ett polskt märke, dels för att de har en gammal spa-kultur men också för att min sambo är polsk.

Vet att många eftersöker naturkosmetik att köpa i vanliga butiker och här är ett utmärkt tillfälle. Såg dock att schmpona och duschkrämerna innehåller två tensider jag inte är så förtjust i Ammonium Lauryl Sulfate och Cocamidopropyl Betaine. Inte säker på om de finns hos Åhléns dock. Läs INCI!

Läs vad jag tycker om GelLack här.

Såg också att Nordicfeel alltid verkar ha bra pris på Green Pride och en hel del annat från UNE. Fraktfritt dessutom. Har inte handlat därifrån själv men de har bra betyg både på PriceRunner och Prisjakt. De är en svensk webbshop med bas i Växjö. UNE är ju billigt från början och inte direkt billigare utomlands. Just Green Pride är ofta slut på flera Åhléns men finns i lager nu både i svart och brunt hos Nordicfeel.

4 comments
  1. Lydia said:

    Jag beställde en UNE-mascara från Nordicfeel och det funkade bra. Snabb leverans.

  2. Kasia said:

    Jag är också från Polen🙂 och tycker det är riktigt häftigt med ett polskt märke så jag är själv väldigt nyfiken på Phenomé. Go Polen!

    • Kul! Var i Polen har du dina rötter? Min sambo bodde i Świnoujście till han var 6 år. Hans morföräldrar bor också här men de är från Poznań och Lwów/Lviv men de bodde också länge i Świnoujście. De flesta släktingar bor däremot i Poznań, Wawa och Krakow. Tyvärr är han nästan aldrig i Polen men någon gång ska vi åka runt där. Han pratar perfekt polska på en 6-årings nivå men det går långsamt. Har varit i de gamla ”svenska” Polen med min familj för längesedan. Det var intressant men det har nog förändrats mycket även där de senaste 10 åren.

Kommentera

