The power of makeup

 

Finns många liknande videos på youtube. Visst är det intressant att se hur mycket smink gör.

 

Det som fick mig att komma att tänka på det här igen var Goss video.

Så länge det är ofarligt tycker jag att det är ok med mycket smink men frågan är hur ofarligt det är med konventionell kosmetika. Vill också koppla detta till andra ideal som jag skrivit om tidigare. Hur mycket skall vi behöva manipulera oss? Timmar av piffande? Tycker man att det är roligt eller är det ett nödvändigt ont för att alla andra ser så fräscha och sminkade?

7 comments
  1. Alltid intressant och kul att se sådana här bilder🙂
    Vad smink kan göra mycket alltså! Kim Kardashian går ju knappt att känna igen utan smink, så annorlunda och glåmig medan en del andra är sötare och finare utan allt sitt smink.

  2. Lithia Black said:

    Alltid intressant att se att kändisar också har mänsklig hy och inte är naturligt ”dimmade” hela tiden.
    Jag tycker om smink och gillar effekten av det men kommer aldrig någonsin gå tillbaka till traditionellt smink och hudvård. Sen jag gjorde mig av med parabener, silikon och mineralolja har jag nästan aldrig rödflammig hy längre🙂

    • Eller hur!

      Vad härligt att din hy blivit så bra! Många ämnen irriterar nog utan att det syns också.

  3. Annika said:

    Måste berätta att jag var på Gekås i Ullared idag och de verkade ha hela EcoTools sortiment. Jag har ingen koll på Eco Tools priser men förpackningen med 6 borstar kostade 129kr.

    De hade också WetnWilds compacta puder för 33kr.

    Fann också olivtvål. Den innehåller Sodium Olivate, aqua, sodium chloride och citric acid. Det var så få ingredienser så jag chansade på att det var bra. Är det det? Den kostade 9kr.

    Ha det fint!

    • De är säkert billigare där än på andra ställen i Sverige men från iHerb är de tokbilliga!

      Det var bra pris på pudret!

      Tack för tipsen!

  4. Annika said:

    Blev tydligen nåt knas här eftersom jag skriver på ett äldre inlägg! Skyller på min telefon som fick ramla runt i tvättmaskinen i tjugo min igår och nyss vaknat till liv igen!

Kommentera

