Grön corrector!

TiKei Mineral Concealer Mint

Har lätt att bli röd här och var, mest eksem men också för att jag har så tunn ljus hud. Den här är den första gröna concealer jag införskaffade och har fungerat riktigt bra. Neutraliserar alltså det röda utan att egentligen täcka.

11022013-DSC_5145

Den är något torr för t ex eksem men bra vid orenheter. Gör också att den håller bra.

Vissa är känsliga mot boron nitrid men jag känner inget.

11022013-DSC_5146

Alla som någon gång blir röda i ansiktet borde ha en grön concealer. Den här är ett bra alternativ.

Bäst: Gör det den skall.

Sämst: Något torr.

Finns hos Tikei såklart.

INCI: Mica, Titanium Dioxide, Boron Nitride, Iron Oxides, Ultramarines

2 comments
  1. Gillar också grön concealer väldigt mycket, den jag har kommer från Lily Lolo och funkar jättebra till att neutralisera röda partier.🙂

    • Har en hudfärgad från Lily Lolo som jag gillar skarpt. Kan tänka mig att den gröna är superb.

Kommentera

