Ännu en bra från NONIQUE

NONIQUE Anti Aging Hudkräm

Lotionjakten har jag pratat om sedan i somras. Den här är bra nära den perfekta. Har ju numera väldigt höga förväntningar på allt från NONIQUE. Den är bra men inte lika magisk som nattkrämen till ansiktet. Lugnar eksemet ypperligt men ilskna fläckar biter den inte på men det hade jag inte väntat mig heller.

03032013-DSC_6354

Lagom tjock kräm åt det fetare hållet. Går in snabbt i vinterhuden men förmodligen inte en varje-dag-lotion under varmare förhållanden. Doftar lika härligt bärigt som det andra jag testat i anti aging serien.

03032013-DSC_6408

Bäst: Återuktar min eksemhud så himla bra. 

Sämst: Inget. Kanske hade en pump varit bra?

Finns härSkin Life har den också men har hört en del om väldigt långsamma leveranser på sistone från dem. Avvakta att handla där tycker jag tills vi vet vad som står på. Har mejlat dem. Skin Life meddelar att de inte har problem med leveranser från NONIQUE och det är fritt fram att beställa! Dessutom 10%

Ingredienser: 

Vatten, Butyrospermum parkii SMÖR * (ekologiskt sheasmör), Cocos nucifera OLJA * (ekologisk kokosolja), kapryl / kaprintriglycerid, glycerin, Glyceryl Stearate, Helianthus annuus Seed Oil * (organiska solrosolja), cetearylalkohol, Cetearyl glukosid, Oenothera biennis OLJA * (Organic KVÄLL PRIME rosenolja), Punica granatum Seed Oil * (organiska GRANATÄPPLE OIL), alkohol, PARFUM **, xantangummi, mjölksyra, kaliumsorbat ***, *** natriumbensoat, skvalan, Tocopherol, Euterpe oleracea * fruktextrakt (Organic Acai Berry), Morinda citrifolia * fruktextrakt (Organic Noni frukt), linalool **, Aloe Barbadensis Leaf Juice * POWDER (ekologisk Aloe Vera), geraniol **, limonen **, ** bensylbensoat Vatten, Butyrospermum parkii SMÖR * (ekologiskt sheasmör), Cocos nucifera OLJA * (ekologisk kokosolja), kapryl / kaprintriglycerid, glycerin, Glyceryl Stearate, Helianthus annuus Seed Oil * (organiska solrosolja), cetearylalkohol, Cetearyl glukosid, Oenothera biennis OLJA * (Organic KVÄLL PRIME rosenolja), Punica granatum Seed Oil * (organiska GRANATÄPPLE OIL), alkohol, PARFUM **, xantangummi, mjölksyra, kaliumsorbat ***, *** natriumbensoat, skvalan, Tocopherol, Euterpe oleracea * fruktextrakt (Organic Acai Berry), Morinda citrifolia * fruktextrakt (Organic Noni frukt), linalool **, Aloe Barbadensis Leaf Juice * POWDER (ekologisk Aloe Vera), geraniol **, limonen **, ** bensylbensoat..

10 comments
  1. Vad bra att den hjälper dina eksem. Jag är supernöjd med de Nonique produkter jag har hemma, jag hade inte förväntat mig så mycket kvalité för de pengarna, väldigt bra budget produkter helt enkelt!🙂 Jag är kär i produkterna med Tropisk doft, mmm!

  2. Linda said:

    Ånej, jag som nyss har beställt från Skin Life. Hoppas det inte dröjer alltför länge tills jag får dem…

    • Fick svar från dem att det dels beror på vissa leverantörer eftersom de inte har stora lager själva. Dels skickar det med det miljövänligaste och långsammaste postalternativet. Hoppas att du för grejerna snart.

      • Linda said:

        Mailade Skin life då jag ville säkerställa att jag skulle hinna få produkterna innan en utlandsresa nästa vecka. De var väldigt hjälpsamma och undersökte när de skulle få hem samtliga varor samt erbjöd delleverans om det skulle dröja för länge.
        Nu hade jag tur så de fick hem den ”slutsålda” produkten i tisdags och paketet fick jag redan igår!🙂

        • Så bra! De är tacksamma för all feedback. Har kontakt med dem som driver den regelbundet så har ni flera åsikter, säg till!

  3. Hanna said:

    Blir väldigt sugen på att testa något från Nonique🙂 Verkar ju vara riktigt bra produkter till bra pris och dessutom ekologiskt!!

    • En stor andel av ingredienserna är ekologiska men inte riktigt allt. Naturliga är de i alla fall!🙂

  4. K said:

    Den där lotionen måste testas, låter super!

    Ang Skinlife har de haft samma filosofi hela tiden. Dvs det ser ut som om varorna är i lager på hemsidan, vilket de inte alltid är i verkligheten. Något som innebär att du kan få vänta en evighet innan de får in din köpta vara från sin leverantör. Jag handlade där en gång (förra året) och aldrig mer. När det gått flera veckor utan leverans mailade jag och fick svar att de inte hade en aning om när varan beräknades komma in i lager (Ingen ursäkt eller förståelse från deras kundservice för att man som kund inte känner sig helt nöjd med det upplägget). Jag begärde pengarna tillbaka.

  5. Sofie said:

    Hej! Jag kikade lite på INCI för deras krämer och hittade Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, Glycerin som inte verkar vara av naturligt ursprung då de inte har en liten stjärna på sig, och jag undrar om du vet vad det är för ämnen? Jag hittar inte så mycket om dem!
    Tack så mycket för en fin blogg också! Har mycket nytta av den🙂 Du skriver så trevligt också!

Kommentera

