Sminkstart: sammanfattning och shoppingen

För er som vill ha fler tips men inte skrolla igenom hela bloggen kan titta under etiketterna/flikarna för varje produktkategori, märken eller ämnen. Om man klickar på rubrikerna eller kommentera blir taggarna synliga. Det är ett enkel sätt att ta sig fram på bloggen. Har försökt att lägga till alla taggar som finns i de övriga sminkstart-inläggen under detta inlägg så att ni kan klicka fram där. Sökfältet uppe till höger är också riktigt smidigt.

Självklart kan ni fråga också bland kommentarerna eller skriva i mitt lilla forum som ligger bland kategorierna till höger. Finns både för ingredienser (INCI) och produkttyper. Det är några inlägg där man kan diskutera sådant som många kan ha nytta av gällande ingredienser och produkter som inte direkt hör till något inlägg. Tanken är också att man skall kunna gå tillbaka och titta.

Mitt öga med två tunna lager av Dr Hauschkas basmascara. Många som kommenterar gillar den!

Som jag skrev i första inlägget finns flera märken som gör bra smink. Bl a Dermanord/Maria Åkerberg,  Nvey EcoBenecosDr HauschkaSanté och Lavera. De fyra senare köper jag alltid från tyska Bio-Naturel. Mer om att handla därifrån finns här.

UNE har mycket bra och finns på bl a Åhléns men en hel del finns också till bättre pris på NordicFeel. Deras flytande foundations, kräm fundations och concealer har jag inte hört mycket gott om men väl alla kajaler, skuggor, läppstift, rouge, puder och puderfoundations.

 

Ni som följt med ett tag vet att jag handlar det mesta från utländska webbshoppar men har i denna serie valt att främst länka till svenska butiker med undantag för Naturisimo som både har fri frakt och ligger inom frihandelsområdet, d v s ingen tull.  För er som vill handla från utlandet finns all information under fliken utlandsshopping.

Fler nybörjarguider finns under fliken ovan, sammanställningar av olika slag har en egen kategori till höger och diverse guider har också en egen kategori. För andra frågor, kolla FAQ.

Är det något ni saknar i denna sammanställning?

7 comments
  1. Måste bara vara jobbig och inflika att Maria Åkerbergs mascara innehåller parabener.😦

  2. För något mer positivt så är du otroligt flitig som gör så många guider. Måste vara jättebra för den som just börjar sitt sökande.🙂

  3. sofie said:

    en fråga som inte rör just smink utan serum jag länge funderat över, som jag tänkte att du möjligen kunde ha koll på. finns det naturliga bra serum, jag tänker på att det är så populärt med alla dessa ”askungeserum” som ska jämna ut, ta bort pigmentfläckar osv, finns motsvarigheter för oss som inte vill ha en massa kemikalier? sedan undrar jag över mineraler, läste att det inte var bra, alltså minerlasmink osv.

Kommentera

