Special från Skin Life

Skin Life vill kompensera er för problem med leveranstiderna med två trevliga specialare.

AnneMarie Börlind - BB Cream

Ni som vill prova den nya BB-creamen från Börlind kan mejla namn och adress till info@skinlife.se så skickar Skin Life gratisprover. Först till kvarn då det endast finns ett begränsat antal.

Rabattkoden Ingrid ger 25% på ett helt köp t o m 21/4. Fyll i koden i fältet kuponger i kassan.

Skin Life låter hälsa att förseningarna beror på sena leveranser från deras leverantörer då de inte håller många produkter i lager. Läs mer här. Mejla dem om ni undrar över leveranstider på en viss produkter eller beställningar.

14 comments
  1. Estelle said:

    Tack för tipset!🙂
    Tur att jag läste om det så tidigt, borde ha chans att få ett gratisprov nu tycker jag!

  2. Trevligt av dem att göra så. Det enda jag kan tänkas klaga lite på är att vi som är drabbade kunde fått en förfrågan på mail om det här istället för att behöva läsa det här på bloggen. Men jag har mailat nu så förhoppningsvis så får jag också ett prov.

    • Kanske det. Har mejlat dem med anledning av det du och andra berättat för mig så de vill nog nå ut till så många som möjligt. Tror att de har lite dålig överblick i nuläget om jag förstått situationen rätt. De har ju fantastiskt många varor i sortimentet men få i lager. Dessutom är de ganska nya i branschen. Himla trist hur det blivit med din order men jag tvivlar inte på deras goda vilja. Mejla dem igen med synpunkterna tycker jag! Hur har det blivit med den missade duschkrämen?

      • Jag skrev ned mina synpunkter i ett mail minus det saker de redan gjort fel som jag anmärkt på. Får se om jag får svar angående lotionen och om det blir någon BB kräm för min del? Jag skrev också att jag hoppas att de får ordning på sina rutiner. De har ju en fin webbshopp med fint sortiment, men deras rutiner verkar vara rena kaoset.

  3. The Cat said:

    Har också mailat.. Vore kul att testa innan man eventuellt köper!

  4. Pam said:

    Jag beställde massor utav produkter från dem från dr.h.
    I min brevlåda låg en bråkdel utav allt jag hade beställt då paketet var öppet…. Jag kontaktade dem och de skulle endast fakturera mig för varorna som jag fått.
    Fin hemsida med fina varor men de måste verkligen jobba på med sina leveranser alltså, ett paket som innehåller fina varor för 1.500 bör vara ordentligt och proffsigt packat.

    • Nej men vad trist. Håller med dig! Jag vet att de läser här också. Hoppas verkligen att de får ordning på det.

  5. Hej hej, Skin Life här.

    Precis som Ingrid nyligen skrev så kollar vi av här med jämna mellanrum och det är verkligen jättetråkigt att det finns ett missnöje kring hur vi hanterat era beställningar. Vi tar till oss all kritik och har hela tiden en dialog om hur vi kan förbättras. Tänkte lite snabbt svara på vissa synpunkter som vi fått in.

    1. Försenad leverans.
    Jättetråkigt! Vi har ju grundat företaget med en förkärlek till miljön och det ekologiska. Därför har vi inget i lager då det dels leder till att man tvingas slänga hundratals produkter årligen pågrund av att de har dåligt datum. Fördelen med att inte ha produkter i lager är att vi inte behöver hyra stora lagerlokaler som ska hållas ljusa och varma med elektricitet. En annan fördel är att du som kund får en fräsch och färsk vara. Som vi alla vet så är det många märken som inte har datum på sina produkter utan på baksidan sitter det en bild på en liten krämburk som det står en siffra på. Den siffran betyder att produkten håller ex. 6 månader efter att du öppnat förpackningen – det man ofta glömmer är att den här krämen kan ha stått på hyllan i 3-4 år. Aldrig tänker ni! Men jag lovar att så är det. Har själv jobbat som säljare på både Åhlens, Kicks och Hälsokraft. Jag vet skillnaden i omsättning och jag vet också av egen erfarenhet hur min egen butikschef på Kicks bad mig ställa upp 5 år gamla solkrämer under sommarean med motiveringen att ”de luktar inte härsket och kunden kan inte se att dom är gamla”. Man säger i butiksvärlden att ca 20% av sortimentet står för 80% av omsättningen. Förstå då hur mycket som står still och dagligen tappar effekt. För så är det – ju längre en kräm står oavsett utskrivet datum desto sämre blir effekten. Vi får inte glömma att det är färskvaror vi jobbar med.

    Vi beställer direkt från märket efter att du lagt din order – vilket innebär att det tar några dagar längre för oss att få hem din vara. Vi har varit beroende av att våra leverantörer håller sina leveranstider för att vi ska kunna hålla våra. Detta har ju onekligen inte gått helt smärtfritt varav vi nu sparkat ut flertalet leverantörer för att kunna hålla våra leveranstider bättre. Hur det går återstår att se, men vår vilja är god och gör vi fel så är det bara att maila och klaga. Vi är varken omöjliga eller otrevliga. Ni är viktiga för oss och vårt mål är att bli den mest miljövänliga och uppskattade E-handeln på nätet. Att beropå miljövänliga! Visste ni att min sambo Marcus byggde en egen server för att vi skulle slippa hyra en server från ett företag som inte har ett klimatsmart tänk? Ah, så galna är vi ibland.

    2. Fått fel produkter
    Än en gång, jättetråkigt! Men vi har växt oväntat fort och ligger alltid två steg efter. Jag brukar skämtsamt säga att företaget har växtvärk och när det är mycket att göra så blir man lite vimsig. Maila om det händer så löser vi det på smidigaste sätt.

    3. Fick ingen följesedel
    På Skin Life så skickar vi inte med följesedlar av hänsyn till vår vackra miljö. Som kund har du redan fått en orderbekräftelse i din mail som du kan stämma av ordern med om något känns konstigt.

    4. Packningen av ordern
    Såg att någon varit missnöjd med hur vi packat ordern och såhär ligger det till. Vi återanvänder kartonger, bubbelplast och gammal reklam i den mån det går av hänsyn till miljön. Det ser inte alltid jättekul ut med en kartong som använts tre gånger och har fyra olika typer av tejp på sig men vi tycker det är lite charmen. Annars vet jag inte vad vi kan göra för att packa bättre. Vi brukar alltid tänka på att det ska hålla hela resan fram till dörren men även att streckkoder alltid ska vara neråt och det ena med det andra. Vi brukar nästan alltid skicka med prover och vi försöker alltid packa ner så mycket som möjligt i varje paket. Med andra ord ju mindre luft det är i paketet desto bättre har vi lyckats. Det är också av miljövänliga skäl. Ju mindre alla paketen är desto mer kan skickas med samma bil och då kan vi spara in massvis med transportkostnader och minska utsläppen samt få billigare fraktavtal och lägre portopriser. Sen ska jag också berätta för er att enligt posten ska ett paket vara så väl packat att man kan släppa det från två meters höjd.

    Om jag missat något eller någon har en fråga så går det bra att maila till info@skinlife.se
    Vi svarar så fort vi bara kan! Hoppas ni som lagt massa fina ordrar blir nöjda.
    Proverna har gått som smör i solsken och jag tror jag måste beställa hem lite mer.

    Tack alla underbara läsare och Ingrid.
    Må gott och ha en fortsatt fantastisk dag.
    Vänligen http://www.skinlife.se

Kommentera

