Real Techniques: Starter set

Starter set

Brow brush

Jag är inte förtjust i att fylla i bryn med bara skugga. Ibland använder jag både skugga och penna i brynen, främst på kvällen, och då fungerar denna utmärkt. Väl tjock att använda som eyelinerborste men vill man ha en tjockare smokey-liner är den bra.

17032013-DSC_6448

Pixel-point eyeliner brush

För tjock för att använda som en vanlig liner men samma här som ovan, för tjockare smokey går den bra. Jag gillar att använda den för concealer på riktigt små områden.

Finns en tunnare liknande borste också, den översta på bilden.

17032013-DSC_6477

Accent brush

Pytteliten skuggborste som är ganska styv. Bra för mindre ögon eller för precis placering av skugga, t ex mörkare färger i yttre ögonvrån eller ljusa färger i inre ögonvrån. Många använde den också som smudge-brush vid frasnkanten och som till läppar.


17032013-DSC_6451Base shadow brush

Redan skrivit om den här.  Favorit till concealer men också bra till båda applicering och att sudda ut ögonskugga.

Domed shadow brush

Min och Sam Chapmans favorit för concealer under ögonen. Går också att dutta på ställen där man vill ha mer täckande resultat.Tänkt för att sudda i globlinjen och är bra även till det. Skrivit mer här.

Lik Domed shadow brush men som jag skrev om den är denna helt rund och mer kompakt.

17032013-DSC_6471

10 comments
  1. Lisa said:

    Jag får känslan att du är minst nöjd med det här setet, stämmer det? Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska slå till eller inte. Har redan en snedskuren ögonbrynsborste som jag är nöjd med och en tunn eyelinerborste som jag aldrig använder typ. Så då är det de tre andra som är lite intressanta. Skuggar väldigt sällan men vill ha bra grejer. Tycker du att de här är överlägsna eller kan jag lika gärna köpa 3 liknande av annan sort typ bdellium? Kan tillägga att jag inte är så imponerad av Ecotools tyvärr.

    • Jag använder inte ögonsmink så mycket. Tycker inte att kitet är 100 sammansatt men de base shadow och deluxe crease gör det värt det ändå. Eco Tools är inget vidare på just ögonsminkborstar, utbudet är ojämnt och de flesta kommer ju i kit. Bdellium är mer en klassisk serie. Om du vet exakt vad du vill ha är Bdellium bra. Har några stycken ur den gröna serien och jag har inget dåligt att säga om dem. Å andra får du bara ett par borstar, några är billigare, för samma pris som kitet från Real Techniqus.

  2. Lisa said:

    Ja, alltså mina erfarenheter av Ecotools är inget vidare. Väldigt hårda borst. Får ränder av foundationborsten och concealerborsten är också stenhård. Jag bestämde mig precis för att skippa kittet och köpte den vinklade foundationborsten och blush brush istället. Sedan tror jag att jag köper ögonborstar styckvis från bdellium vid något senare tillfälle. Älskar Iherb!!!

Kommentera

