Pås-origami

Smyger inte lite sorteringstips här som alla jag visat blir helt saliga av. Mamma rev ut en figur med detta i en veckortidning för många år sedan och jag har gjort det sedan dess. Är det fullt i påslådan är detta perfekt.

 

Har en del påsar i ett par sådana här klassiker från IKEA. Har nu frigjort den ena för gamla strumpor som jag använder som mindre känsliga trasor. Yepp det finns en hierarki bland trasorna… Sorterade resterande påsar efter storlek i en låda. Nu har jag mer påsar som man bara kan ta snabbt (det är bara jag som håller efter pås-vikandet så denna är mest till för min bättre hälft) i IKEA-behållaren och mer specificerade i lådan. Jag inser att det inte är ett ordinärt sätt att hantera påsar! Skratta gärna! Mitt beteende med påsar har varit såhär under långt tid så detta är ändå ett framsteg. Hade ”finpåsar” som jag aldrig använde utan bara tog upp plats.

Har förövrig toalettrullar i en sådan påshållare också, enkelt för 1.60 cm Ingrid att få ner från hyllan.

//

4 comments
  1. Anki said:

    Jag viker så jag med när lådan är så knökfull att jag antingen måste kasta eller vika, men aldrig att jag behöver en ”tönt”pinne till hjälp:)

  2. Sofie said:

    Har nyss hittat marilou organics som verkar passa min plånbok då alla andra naturliga produkter ruinerar mig. MEN, är lite osäker på ingredienserna ändå, har du testat produkterna och anser du dem vara ”rena”?:)

    • Det allra mesta är bra. Löddrande produkter innhåller sodium coco sulfate som jag undviker så gott det går då det är en ganska stark tensid. Många gillar dem men jag har inte testat. Är du ute efter prisvärda grejer säger jag bara iHerb!!!!

      https://ingridbbeautiful.wordpress.com/iherb/

      Nonique är i ungefär samma prisklass och är en storfavorit hos mig.

      Spana också in under här där jag länkar till massa inlägg om prisvärda grejer. https://ingridbbeautiful.wordpress.com/naturkosmetik-for-nyborjare/

      • Sofie said:

        Åh tack så mycket! Trots att jag hållt mig till naturligt länge nu har jag ändå inte lyckats lära mig om vilka produkter som är prisvärda!

Kommentera

