20% på allt hos apoteaap

 

Sorry att jag glömt att tipsa om detta!

7 comments
  1. Hej Ingrid! Apro på något annat än Apotea, jag hittar ingenting i din blogg om Flowers hudvård i från Färg & förändring mer än att du har tipsat om butiken, har du inte testat någon av deras produkter? Skulle vara jättekul att läsa någon recension av deras produkter i så fall!🙂
    Har nämligen varit nyfiken på dem rätt länge nu, men inte vågat beställa något eftersom jag har så känslig hy och aldrig har vägarna förbi Göteborg tyvärr…

    • Har testat några säkar för längesedan men kommer ej ihåg. Har inte köpt något från dem eftersom det mesta innehåller Phenoxyglycerin=Phenoxyethanol och Ethylhexylglycerin. Jag undviker det så gott det går.

      Om du ändå vill prova kan du säkert få köpa prover om du frågar🙂

      • Estelle said:

        I see, försöker att undvika ”skitingredienser” också, men när det kommer till konserveringsmedel tycker jag att det verkar vara nästan lika dåliga allihop, helst skulle jag vilja använda produkter som inte behöver några konserveringsmedel alls, men det blir ju tyvärr lite svårt när allt som innehåller vatten behöver konserveras och resterande produkter utan vatten brukar funka dåligt för min hy….
        Vilka konserveringsmedel tycker du är ok?
        Hmm ja…
        Får se hur jag gör med Flowers då….

        • Det är verkligen en svår ekvation att få allt det man vill ha och som fungerar för ens hud utan vatten eller konservering.

          Jag är inte superstrikt. Sodium benzoate tycker jag är ok men så hittade jag detta: http://www.naturalnews.com/033726_sodium_benzoate_cancer.html
          Har inte satt mig in i det än dock.

          Potassium sorbate är också ok. Alkohol, olika vitaminer, citronsyra brukar jag också acceptera.

          Det är svårt alltså. Någonstans får man dra gränsen. Hade helst precis som du sluppit allt sådant men jag trivs inte med bara olivolja och bikarbonat som skönhetsvård😉

          • Estelle said:

            Alkohol och vitaminer känns ju mest ok i så fall, sorbaterna är jag inte ens säker om jag tål särskillt bra, men det är ju ju alltid svårt att veta när produkterna innhåller så mycket fler ingredienser som man kan reagera på…

            Just nu gör jag iallafall ett nytt försök med väldigt ren hudvård (gör det några gånger per år)
            som faktiskt verkar fungera bra till min förvåning och lycka!🙂
            Jag kör African black soap från Akoma (den flytande varianten, har testat fast från annat märke och blev jättetorr och svidande av den) på kvällen, sen eget ansiktsvatten på daggkåpa, sedan insmörjning med egen blandning av sesam, hallonfrö, granatäppleolja..
            På morgonen gör jag ingenting med huden om jag inte sminkar mig något…
            Frågan är om det kommer att fortsätta fungera när luften blir torr och det blir kallt i vinter…

  2. Amela said:

    Grym blogb, älskar att läsa den!! Du är sån inspo!

Kommentera

