Stock up!

iHerb har ju som ni vet specialerbjudanden varje vecka. Denna vecka har de bl a 10% rabatt på eteriska oljor, aromaterapi-saker och även en hel del vegetabiliska oljor. iHerb är inte helt konsekventa vad de slänger in i sina kategorier. Ekologisk jojoba-olja borde alla ha hemma så passa på!

Det är också 20% på märket Out of Africa. Många produkter är baserade på sheasmör. Tyvärr innehåller en hel del saker phenoxyethanol och de flytande löddrande produkterna en hel del saker jag inte använder. Tvålar, cerat och bodybutters är däremot fina.

10 comments
  1. Håller med. Ekologisk jojobaolja är användbart till otroligt mycket, en klar favorit🙂

  2. Therese said:

    Hejsanhejsan!
    Jag är ett stort fan av oljor. Främst för att de är naturliga för kroppen, vilken är bäst.
    När det är kallt så vill jag aldrig använda lypsyl eller krämer som innehåller kemikalier. Big no no för huden :O
    Jag hittade denna hemsidan – http://www.lenaturel.se – som har olika utbud av oljor för alla olika hudtyper.
    Jag brukar använda en blandning av aprikoskärnolja och gurkörtsolja, som jag köper från den sidan. Jag har en väldigt torr hud, så de passar bäst för mig, men det finns andra oljor som passar andra hudtyper med!
    kram

  3. Rana said:

    Jag fick igår mitt paket från iherb som jag beställde när det var olje-rea.
    Och herr gud vad missnöjd jag är med mina val!
    Hela paketet stinker! alla 3 oljorna som jag valde + tvålen från out of Africa.. till och med gratis provet på grönt te med konstig jordgubbsmak :/

    Jag har alltid kört på för mig välkända oljor som lavendel, citron, apelsin så denna gång tänkte jag att jag kunde utöka med något nytt. Jag köpte Kanel olja,som jag antog skulle lukta friskt kanel, och vem gillar inte kanel liksom?
    vintergröna som när man läste på beskrivningen verkar vara ett ”must have” och citronella mot mygg.

    Jag var så förväntansfull när jag öppnade paketet och nosade på flaskorna…och typ svimmade av stanken! Urrrk! allihop luktar så förfärligt illa! Jag som hade lite svårt för lavendelns starka doft.. alla 3 luktar helt avskyvärt!
    Eller är det märket som är så dåligt måntro? Now foods så kallade 100% rena oljor, (som får en att tro att dem är ekologiska när dem inte är det)

    Har du haft några av dessa oljor? Jag prövade ha lite kanel olja i diffusern men nepp…varm härlig kanel doft ala nybakta bullar? glöm det! stanken typ har klibbat sig fast i mina stackars väggar!😦

    Och vintergrönan! OMG! har fått huvudvärk bara av den oöppnade flaskan stående på bordet😦
    Att eteriska oljor är väldigt starka och verksamma vet jag förstås men dessa måste vara super starka?

    Hur som helst, ville bara dela med mig och undrar vad andra tycker om dessa oljor🙂

    • Therese said:

      Nu har inte jag testat dem men, som sagt – testa Le Naturels grejer. Har gjort det i typ 2 månader och resultaten har livit bättre sen dess. Oljorna är helt underbara, men är doftfria… Alla mina vänner har nångång testat det med, och ingen har klagat!

    • Måste säga att din beskrivning lät så rolig att jag började småfnissa. Trist att du inte är nöjd såklart.

      Det är en dosfråga med eteriska oljor. Har gjort många missar och tagit alldeles för mkt.

      Har en kanel men det finns ju flera olika. Använder bara på vintern men en droppa i aromlampan har jag för mig fungerade….. Du får googla recept med dessa i. Du kanske hittar nya favoriter?

      Aldrig haft problem med Now Foods oljor iaf. Rena är de nog men alla är inte ekologiska då står det uttryckligen.

      • rana said:

        Haha! jag veeet! jag är så bra på att dramatisera också :p
        Det roliga är att jag trivs med alla oljorna nu! haha! jag behövde bara lära känna dem lite mer..vänja mig vid deras dofter :p

        Vintergrönan är väldans stark men den visade sig vara väldigt bra på att dra ner smärtan på innebrännande cystor/acne! Vissa sidor säger No NO! till att applicera oljan på huden! medans vissa har recept på ansiktsbehandlingar med oljan! jag har duttat på några gånger (utspädd med mycket vatten) och det funkar bra!

        Och den har en effekt på emotionell nivå som kommer väl till pass (om det nu verkligen stämmer?) nämligen hjärtesorg och djup sorg.. vet inte hur väl detta stämmer dock.

        Kanel oljan har jag hittat användning för nu. Jag droppar på en bit toa papper och suger upp papperet med dammsugaren! så doftar det fräsh kanel när man dammsuger!

        Citronellan kommer nog till pass under sommaren hoppas jag🙂

        • Låter ju fabulöst!

          Ibland varnas det otroligt för att ha olja direkt på huden men vad fasiken -funkar det så funkar det… Testar på egen risk alltså. Om Vintergröna är effektiv mot hjärtesorg ska jag banne mig sälja den i små dyra flaskor till alla behövande hahaha.

          Perfekt med kanelen! Minns att man skulle lägga kanel där myror kryper in, det gjorde mamma. Sedan doftade dammsugaren kanel vill jag lova. Mysigt!

Kommentera

