Sminkförvaring

Såhär förvarade jag lejonparten av mitt smink i vår lilla lägenhet. Byrån är från Muji stod i en bokhylla bakom täckta dörrar. Det är en enhet med två lådor och en singellåda som står stadigt på varandra. Superpraktiska, glider lätt och man kan plocka ut hela lådan och få bra överblick. Tillräckligt på höjden för att få plats med det mesta i sminkväg.

DSC_6825En del av sminkborstarna stod i fyra pennställ av akryl som i sin tur står i ett ställ från Muji, gjort för kassettband och mini-disc tror jag. Hade nagellack i två sådana förut men nu kom ett till användning här. DSC_6826

En av de tre lådorna. Som ni ser ligger här olika pennor, läppstift, oöppnade mascaror och några sällan använda saker längst bak.

DSC_6829

Facken  tillverkas av Raaco som göra olika förvaringslösningar främst tänkta för verkstad. Småsaker som småsaker! Kolla på förvaring för verktyg och skruv när ni söker efter saker att lägga smått i. Återkommer med flera tips om det. Har de käcka och snygga små facken typ överallt hemma. Finns i flera storlekar och passar på och i varandra på olika sätt.

Hudsmink av olika sorter. Även här avdelat med insatserna.

DSC_6833 Ehhh ja……jag är insnöad… Här kommer de långa insatserna väl till pass.

DSC_6835

I botten på alla lådor ligger lådmatta så att sakerna inte åker runt. Ovanpå det ligger hushållspapper som bara är ett byta ut när det blir smutsigt. Nästa gång lägger jag nog i vanligt A4 eller möjligt tillklippt A3 tror jag, enklare och snyggare.

Fortsättning följer!

6 comments
  1. Lisa said:

    Bra ordning och reda måste jag säga. Kul att du delar med dig. Tror du har rekord i sminkborstar, iaf som jag har sett hos en icke-makeupartist😀

    • Tack! Det ser lite rörigt ut tycker jag men ordning är det.

      Några borstar har det blivit. Det värsta är att de flesta är köpa senaste 12 månaderna….

  2. Oj! Vad mycket grejer du har🙂 Snyggt, prydligt och praktiskt ordnat. Tack för tips!

    • En riktig ekorre är jag. Man vet ju inte vad man gillar förrän man testat. Det kommer mer tips!

  3. Vad kul att få en titt i dina lådor.🙂 Lite saker som jag ser som jag hoppas det kommer recension på sen också.😉

Kommentera

