Enjoy 10% off and free shipping over $40.00!

Dear International iHerb Customer, 
During the month of October, enjoy: 

• Free DHL Global shipping for orders over $40.00! 
• An extra 10% OFF orders over $60.00! 

Just shop as usual and you will see the extra discount after you sign in to your account. 
Please note that the 10% discount can not be combined with any other on-line discount. 

See our ever-growing list of special deals at: 
http://www.iherb.com/specials 

With free shipping an extra discounts this October, there is no better time to do all your shopping at iHerb: 
http://www.iherb.com 

Sincerely, 

Your iHerb Team 
www.iherb.com

UPPDATERING: Jag rekommenderar inte att handla för mer än ca $42 precis som vanligt.

21 comments
  1. Anki said:

    Ja jag har lurat på det där nån dag, men undrar över om det fastnar i tullen om det blir lite dyrare än vanligt, vad tror du?

    • Jag skulle inte satsa på över 60 dollar nä. Refererade mest det som stod i mejlet. Ska nog förtydliga att jag inte rekommenderar chansningen! Bra att du frågade.

  2. Camilla said:

    Tack för infon! Var på hemsidan hittar jag detta? Eller är det något du fått via mejlen? Är regelbunden kund, kanske har jag missat kryssa i någon ruta vid beställning om att jag önskar info…

    • Jag fick det i ett mejl. Man kan klicka i det i sin inställningar. Gå in på logga in > accoun details > personal info. Där kan du klicka i ”Yes, Send me information about specials, discounts, new products and offers.”

      Hittar inte denna info någonstans just nu på hemsidan men det syns i korgen.

  3. Camilla said:

    Åh vad bra, tack!!

  4. Lydia said:

    Jag fattar inte det här. Nu är det återigen så att det fortfarande står 4 dollar i frakt efter att jag kommit upp i över 40 dollar. Gäller bara rabatten för kunder dom vet har fått nyhetsbrevet eller vadå?
    Irriterande nonetheless…

    • Lydia said:

      Jo, och dom vägrar ju svara på mail dessutom.

        • Lydia said:

          Jag mailade dom i förrgår och skickade meddelande via deras hemsida igår. Inte hört ett ljud :/

            • Lydia said:

              Men! Snäll du är.

              • Fick detta svar.

                ”Dear Ingrid ,

                in order to qualify for free shipping , your order should not exceed more than 4 pounds and should be more than $ 40 in value , and system will count automatically free shipping option ,

                thank you ,

                Vera”

    • Hmmmm…. Det måste vara $40 även efter ev rabatter är dragna. Var också inloggad med ditt id- detta erbjudande är ju riktat till ”international customers”.

      • Lydia said:

        Är inloggad och har provat alla varianter med rabatt dragen och rabatt inte dragen, alternativet med fri frakt kommer aldrig upp utan det står alltid 4 dollar.

        • Lydia said:

          Ok, nu verkar det fungera. Testade samma summor igår, men inget hände. Kanske var en bugg som dom nu åtgärdat. Härmed visar jag den magiska gränsen mellan fri frakt och 4 dollarsfrakt. OBS! Vikt måste i vilket fall som helst vara max 1814 gram.

          Summor i kundvagnen för 4 dollarsfrakt:

          Subtotal (8 items) $42.78
          Savings $42.78
          Estimated Shipping $4.00
          Rewards $0.00
          Estimated Order Total $43.91

          Summor i kundvagnen för fri frakt:

          Subtotal (8 items) $43.46
          Savings -$2.87
          Estimated Shipping $0.00
          Rewards $0.00
          Estimated Order Total $40.59

            • Lydia said:

              …och NU fick jag svar från iHerb. Gud vad sega dom är på svara på mail.

              Ingrid förresten, har du hunnit prova Real Techniques miracle sponge? Hur är den?
              Jag har fått hem min men faktiskt inte provat ännu(!).

              • Tog slut framför nosen på mig tyvärr! Ska beställa nästa gång jag är på G o den finns i lager.

  5. Lydia said:

    Nu har jag testat svampen dock, men bara till en sorts foundation (flytande från Lavera). Jag tycker att den verkar helt ok, men ja, den suger ju åt sig en hel del produkt så frågan är hur peppad jag i längden kommer vara på att använda den…

    • Blöter du den först?

      Hett tips för att desinficera är att blöta den och köra i mikro 10 s ungefär, som med disktrasa!!

      • Lydia said:

        Nej, jag har bara använt den torr. Är det ett tips, att blöta den innan? Fördelar med det?

        Jag äger ingen mikro ”tyvärr”.

Kommentera

