Mest använt smink

Till vardags använder jag oftast lite foundation i mitten på ansiktet, concealer mot mörka ringar och lite puder för att fästa det hela. Mineralpudret använder jag även som concealer på röda partier. Till ögonen har jag mascara såklart och ögonbrynspenna.

DSC_7465

Dr Hauschka Translucent Make Up

Gammal favorit som jag inte släpper i första taget. Passar min torra hudtyp så bra! Billigast om man beställer annat från Bio-Naturel.

Benecos Eyebrow-Designer Brown

Prefekt färg och bra med en borste i ena ändan. Recension finns här.

UNE MASCARA VOLUME GREEN PRIDE

Favoritmascaran för snabb applicering och bra hållbarhet! Finns på Åhléns. 

MyChelle Dermaceuticals Concealer Creme

Lätt laxfärgad ton som gör att den är bra som corrector. Krämig och ganska fet vilket passar mig. Praktiskt med stiftform.

TiKei Mineral Foundation N1

Jag har alltid gillat TiKeis foundations, inte nödvändigtvis som traditionell mineralfoundation i ansiktet då de är för torra för mig. Som täckande puder över och som concealer-liknande puder tycker jag mycket bra om dem.

12 comments
  1. Lisa said:

    Känns som att du har bäst koll på smink bland naturkosmetikbloggarna jag följer. Därför undrar jag om du kan tipsa om bra läppstift. Jag har levt i tron att jag är varm i färgen och använt uteslutande transparenta varma rosa och nudefärgade läppstift och läppglans. Har nu efter en färganalys fått reda på att jag är kall i färgerna (vinter) och nu skulle jag vilja testa att sminka mig utifrån det. Så nu skulle jag vilja ha tips på kalla röda och rosa nyanser med bra eller åtminstone godkänd hållbarhet.

    Vet inte om du använder främst varma toner men har du något tips på läppstift som du gillar? Då kan jag spana in märket och testa någon av deras kalla färger i så fall.

  2. Anki said:

    Till Lisa vill jag bara säja att jag just fått hem mitt första Lily Lolo och jag gillar det mycket, så mycket att jag får hem en ny färg i samma märke idag igen;) Allice.se hade bra pris nu.
    Till Ingrid: jag älskar green pride och även Tikei. Resten har jag inte testat än.

    • Lisa said:

      Vilken produkt är det du testat?

      • Anki said:

        Frågar du mej så har jag nu i min ägo, lily lolo´s läppstift i färgerna Intense crush och French flirt

        • Lisa said:

          Kul! Jag blev så inspirerad så jag klickade hem ett jag också. Blev den kalla röda färgen ”desire”

  3. Jag älskar UNEs green pride mascara! Och den blir bara bättre ju mer jag använder den, vilket är helt fantastiskt!🙂

Kommentera

