Torka av och tvätta mascaraborsten!

Detta har jag skrivit om tidigare men tål verkligen att upprepas för det kan rädda många mascaror. Tvätta av mascaraborsten! Snabbvarianten är att torka av med papper bara. Då och då tvättar jag den helt och hållet med vatten och tvål och sprayar med alkohol, ekologisk vodka, och låter torka. Har den blivit torr kan man sätta ner borsten innan den är helt torr. Det torkar inte ut fransarna vad jag märkt med lite vodka i ”smeten”.

Klumpar försvinner och oftast blir den som ny. Visst försvinner en del mascara men mina mascaror blir alltid dåliga innan de tar slut. Goss tipsar om samma sak.

Gör ni något av detta?

3 comments
  1. adde said:

    Hur gör du med resten av mascaran medans borsten torkar? Täcker du för den med plast eller nåt så länge? Kom ihåg att jag undrade över det när du skrev om detta förra gången. Ska prova alla fall

    • Ställer den upp och ner på ett papper ibland så att hålet täcks eller trycker in lite papper och rengöra öppningen samtidigt. Tar sällan så lång tid att man behöver oroa sig för det men ibland får jag för mig att göra så.

  2. Anki said:

    Aldrig gjort, men lite intressant…hm jahaja,,,kanske det

Kommentera

