Inte ett barr

I övermorgon är det ju tjugondag Knut så jag är ute i lite bättre tid i år. Vår gran kommer som vanligt att vara kvar tills den ser alltför ynklig ut. Adventsstakarna får vara kvar tills jag skäms men tomtarna åker nog bort snart. Såhär skrev jag förra året om barr-problemet.

”Lite sent nu men för er som inte tagit ut granen än har jag ett tips! Vår står fortfarande grön och grann och kommer så att göra tills den barrar för mycket.

DSC_2729

Årets gran hos oss. Den är inte lika härligt grön längre men barren är kvar.

Älskar doften av granbarr och för att behålla en del av doften brukar jag byta dammsugarpåse innan jag dammsuger upp alla barr. Då doftar det ur påsen ett bra tag. Det går också att efterlikna med eteriska olja fast lika mysigt är det inte.

För att inte barra ner hela bostaden är det alltid bra att klippa ner granen med sekatör på plats som min pappa alltid gjort. Ett annat alternativ är att slå in den i en jättesäck och bära ut, finns ju speciella sådana numera men en vanlig tillräckligt stor går bra. Knappas några unika tips men tål att nämnas när jag ändå är inne på det.”

2 comments
  1. K said:

    Vad mysigt pyntat med alla polkagrisar🙂

    • Tack! Underligt nog försvinner det fler och fler varje dag. Numera köper jag dubbelt så många som förut.

Kommentera

