Fortsättning på iHerb-haul

Kirk’s, Original Coco Castile Bar Soap

De här köper jag till mamma och pappa som ersättning för klassiska Barnängen. De har använt många och är nöjda.

Deep Steep Body Butter, Tangerine Melon

Har sedan tidigare testat den med lavendel och kamomill (ej recenserat) och tyckte att den var trevlig. Ville testa en annan doft. Doften Tangerine Melon påminner om smaken på syrliga karameller. Det är inte body butter i klassisk mening utan mer en kraftig lotion.

Alter Eco, Organic Chocolate, Dark Velvet

Helt ok choklad men inget särskilt annat än att den är ekologisk.

Chocolove, Almonds & Sea Salt in Dark Chocolate

God! Havssalt är verkligen i ropet och jag förstår varför. Själv älskar jag en nypa smoked sea salt i det mesta, även bakverk.

DSC_9004

Desert Essence, Shampoo, Coconut

Min sambo älskar allt som doftar kokos och vill gärna att det löddrar ordentligt. Helt ok schampo men något uttorkande och inte helt ”rent”.

Real Techniques by Samantha Chapman, Sam’s Picks Exclusive Brush Set

Kommer att skriva mer om det här senare. Setet är inget måste men har man inte sedan tidigare är de ett bra kit.

Hugo & Debra Naturals, Smoothing & Defining Shampoo, Coconut

(Hugo Naturals har bytt namn.) Samma sak här, kokos. Första flaskan så inte säker på hur bra det är. Omdömet från användaren så långt är: Luktar inte riktigt lika gott men nog mindre uttorkande. Jag ska såklart testa också. Några av tensiderna är jag osäker på men när det gäller kokosdoftande schampon till kräsna får man tumma på det. Bättre än Dubbel dusch är det ju.

Ni ser också två reklamgåvor som iHerb skickar med. Bättre med penna och klädnypa än den värdelösa nagelfilen man fick ett tag eller mini-fotfilen. Tycker att det känns fel med massa reklamgrejer från ett s k grönt företag om jag ska vara ärlig. Gillar den lilla pennan för handväskan om inte annat.

Någon som har testat något av ovan nämnda?

Något särskilt ni är extra nyfikna på?

9 comments
  1. Underbart, vad många härliga produkter!
    Så kul med tips från utländska web-shopar! Älskar att du ger så goda råd i hur man handlar på sådana butiker!

  2. Eva-C said:

    Kul att du är igång med bloggandet igen, jag följer dig med stort intresse!

  3. Lisa said:

    Jag är laddad för att läsa en recension av borstarna😀

  4. Kul att se vad du köpt! Är mest nyfiken på Body Buttret från Deep Steep, har funderat på att köpa en tub då jag behöver något rejält återfuktande för mina torra smalben.

    • Det är härligt. Rekommenderar för bra kroppssmörj. Är ingen supertorris själv men den fungerar ypperligt.

Kommentera

