Hur lättlurad får man vara?

Exakt samma innehåll men lite olika färger och ingen Rosa-band-symbol. Förmodligen fler män som köper, dessutom står det ju ”for men”. Absolut ingen skillnad på innehållet!

Crystal Body Deodorant Stick For MenCrystal Body Deodorant Stick

På iHerb är den vanliga, unisexa-varianten billigare om än samma rekommenderat pris. Slutar fler med kemikalie-deos är det väl bra men fjantigt. Å andra sidan är det väl bara att anpassa sig till verkligheten för både företagen och mig. Enda fördelen jag kan komma på är att man inte blandar ihop varandras i badrumsskåpet.

För er som vill göra egen alundeo för en tia finns mitt recept här. På mig fungerar alundeo sådär. Alunsalt dödar bakterier och är lätt sammandragande så effekt har det men jag föredrar andra sorter, detta är min nuvarande favorit. Recension av jasmin-varianten, båda är goda men tycker att herbal-doften är friskare.

Vad tycker ni? Vettigt att ändra förpackningen för att sälja till män?

5 comments
  1. Anki said:

    Jaa absolut, vilken karl vill ha en rosa😉

  2. Lisa said:

    Jag undrar vilka karlar som öht köper kristalldeo? Om jag ska vara lite fördomsfull känns det som att karlar öht inte reflekterar över vad deras enstaka kroppsprodukter innehåller. Mannen här hemma envisas med sitt supergiftiga head and shoulders för att det är det enda som lyckas tvätta ur hans silikonspäckade hårvax, haha.

    Till kroppen har jag faktiskt fått honom att använda dr woods black soap tack och lov. Men någon annan deodorant än vanlig Hugo Boss har jag svårt att se ska komma på fråga.

    Däremot är han helt med på att vi ska försöka använda mindre skräp till barnen så det är väl alltid något🙂

    Är det bara min man som är så konservativ eller vad har ni för erfarenheter av detta? Har inte sett några manliga ”gröna” skönhetsbloggar iaf😀

    • Flera naturliga webbshoppar drivs av män, bl a Naturesbeauty och Ecoliving men de är nog mer undantagen. Beror nog på vad de har för intressen sedan tidigare. Min sambo använder glatt det mesta jag drar hem, annars måste han ju köpa det själv. Dofta gott måste det göra, annars ratas det. Det enda jag inte får honom att sluta med är wax. Tycker inte att det ger snygg frisyr och det sätter sig i örngott och annat han lutar huvudet mot. Bläääää!

      Killar i min ålder, 25-35 är, är mer intresserade av grooming än man först tror. Senast förra veckan frågade en kompis om schampo mot hans sköra hår. Många har ansiktskräm, stylingprodukter och även foundation och concealer. Tvångssminkade sambon en gång när han var rödmosig och skulle på jobbintervju- sedan var han fast. Numera ska mineralfoundation med även på ”grabbresor” och svensexor. I vissa kretsar får han smyga lite men annars stoltserar han gärna med sina buffnings-kunskaper😉

      Beror nog helt på kretsen men ökar över lag gör det nog allt.

  3. Lisa said:

    Spännande och positivt att höra. Just smink verkar vara lite tabu bland killar tycker jag. Har sett flera av mina manliga kursare som definitivt haft foundation på sig men förmodligen skulle blåneka om någon frågar.

    Min man befinner sig ju ålderkategorin 35+ så han är nog helt enkelt lite mer konservativ än yngre killar. Hänger inte längre i studentkretsar heller. Märker att detsamma gäller mig gentemot mina yngre kvinnliga bekanta. Kan gälla allt ifrån diverse piercing till kroppsbehåring. Jag känner mig helt enkelt för gammal för vissa trender. Vill dock inte bli ”tant” så jag försöker jobba på detta😀

    Men jag gillar skarpt att trenden går mot en ökad medvetenhet på alla plan för det behövs oavsett det är miljö-och hälsa eller genus eller vad som helst som diskuteras.

Kommentera

