Gurus hudvårdsrutin?

Bild lånad från carolinehirons.com

Charlotte Hirons är en auktoritet i skönhetsvärlden, en så kallad beauty/skincare guru. Inte grön men väl en hel del tilltalande idéer. Vill man läsa om hudvård i stort och hur man ser på det i den konventionella världen har hennes blogg en del att ge. Måste säga att hennes cheat sheet (övning i engelskt uttal för den som vill läsa det högt) med hudvårdsrutiner till stor del stämmer med det jag läst och tilltalats av tidigare, särskilt att inte rengöra med löddrande produkter- halleluja. Den gröna skönhetsvärlden har ofta en något mildare hållning till allt, främst rengöring och antalet produkter men inte långt ifrån det hon skriver.

Själv är jag ganska lat. Tvätta, ansiktsvatten och återfuktning. Oftast har det räckt för mig men nu börjar jag se att slarv syns. Måste vara noggrannare med rengöring och även punktbehandling av något som liknar perioral dermatit men förmodligen är något som hänger samman med eksemet som jag alltid. har. Vintern är alltid svår för oss med eksem.

Hur ser era hudvårdsrutiner ut?

Vad tycker ni om Hirons idéer?

2 comments
  1. K said:

    Intressant🙂

    Själv måste jag ha milt löddrande rengöring, allt annat ökar mina finnar (tro mig jag har testat det mesta). Men det är en supermild variant för känslig hy (skin friendly cleanser från Garden of wisdom). Sedan återfuktning med toner 1, sedan en andra med toner nr 2. Efter det kan min hy klara sig fuktmässigt även om jag oftast avslutar med en kräm eller arganolja, särskilt om jag ska lägga foundation.

    Garden of wisdom har f.ö. underbara produkter. Allt luktar inte jättegott, någon mask luktade typ tortellini. Men det är pga att ingredienserna är så naturliga och inget onödigt tjafs är tillsatt. För mig kan det få dofta lite udda för att få en bra effekt. Har du provat något från dem Ingrid? De har produkter för olika typer av problem

    • Tur att du hittat ngt som funkar iaf! Testat lite GoW för längesedan men borde göra det mer. Gillade Majki kokoskräm!

Kommentera

