Inte riktigt som det var tänkt

Kompakt naturlig foundation från Neve

Alltid lika härliga Naturesbeauty skickade denna till mig för test. Ingen hemlighet att jag gillar foundations. Ännu heller pressade mineralfoundations!

DSC_7735

Ljus och fin i tonen, inte heller oxiderar den på huden som ibland är ett problem med mineraler. Som ni ser nedan innehåller den talk. En omdiskuterad ingrediens men jag har inga som helst problem att använda detta utan gillar snarast effekten som det ger. Det absorberar fukt och till viss del fett och ger en intryck av en jämn yta. Däremot bör man inte andas in talk, det bör man inte göra med några finfördelade mineraler som finns i kosmetika.

DSC_7737

För min torra hud passar denna produkt mindre bra som foundation men är perfekt som puder. Mattar ner fint och ger en hel del täckning. Det är inte lätt att hitta naturliga puder som ger täckning utan de flesta är mer eller mindre transparenta.

Ibland när jag frivilligt eller orfrivilligt överdoserat ”ansiktssmörjet” använder jag ändå denna som en lätt och snabb foundation. Ni med fet hud bör hurra över denna!

Bäst: Effektiv som som puder.

Sämst: För torr som foundation för mig i de flesta fall.

Finns att köpa här.

Ingredienser: Talc, Mica, Silica, Titanium Dioxide (Titanium Dioxide), Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Lauroyl Lysine, Zinc Stearate, Cetearyl Ethylhexanoate, Caprylyl Glycol, Aluminum Hydroxide, Retinyl Palmitate, Tocopheryl Acetate, CI 77491 (Iron Oxide), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77499 (Iron Oxide).

2 comments
  1. Har hört bra om denna så är också lite nyfiken. Jag har inte heller problem med talk, men jag har inte köpt denna just för jag tror den inte passar min torra hud. Men de hade ju många färger att välja mellan och jag tror den som går åt rosa skulle passa mig bra annars. Kul ed recension iallafall.🙂

Kommentera

