iHerb-haul för att fira helg

Här kan ni klicka hem exakt samma varor om ni vill.

DSC_0042

Tandkräm går ju alltid åt. En utan och en med fluor. Jag undviker det men vågar inte låta snaske-pellen gå helt utan. Nutida kost kräver ibland nutida lösningar.

Bikarbonat i storpack. Lite galet att skicka från USA men det blir billigare penningmässigt. Inte närproducerat direkt. Lovar att jag ska gå till ett bageri och köpa på mig ett par kilo. Jag vet att City Gross och vissa Willys har storpack men jag är aldrig på en sådan. De här är också stora men ändå dyrare. Går åt som smör hos mig, nästa sjukt faktiskt. Om någon i Gbg med kontakter vill langa billigt bikarbonat till mig är jag öppen för förslag.

Två freebies. Nu kostar förstoringsglaset $2. Jag skulle inte betala för det om jag inte var i stort behov av ett sådant. Den andra lilla saken är en duschmössa. Går att använda till mycket mer än att skydda håret med- jag gillar.

Concealerpenna med bra färg för blekansiktet. Krämig konsistens och neutral ton så den kan täcka det mesta. INCI ser lite skumt ut men är ändå ok såvitt jag kan se- inte mitt förstaval direkt. Ändå bra att ha till hands för mig som lätt blir röd i mungipor och annat.

Härlig tvål med underbar ros-doft. Typisk castile/Marseille-tvål, alltså oljebaserad tvål tillverkad på klassiskt sätt så som man gjort kring Medelhavet under lång tid.

Mina två favvo ansikts-sprayer. Gillar också själva flaskorna som jag använder till annat sedan. Nu har de kommit med en ny storlek på dessa, 4 oz för $4.30. Förr var de små billigare per liter än de större förpackningarna men nu är de små ett par cent dyrare. Något som vi småsnåla ekorrar tänker på.

En konstig sak; beställde tre stycken och en av dem kom fram öppnad och tom. Får se om de skyller på transporten eller om det blivit något fel på lagret…?

Det är säkert framgått med all tydlighet att jag har förråd av det mesta jag använder ofta. Gillar inte att inte ha extra tandkräm och bikarbonat hemma t ex.

Hur gör ni? Har ni alltid extra av förbrukningsvaror?

10 comments
  1. Anki said:

    Mina favorit tandkrämer, är aldrig utan dom heller. Men min sista sweetorange mist luktade inte som vanligt, luktade ganska illa på nåt märkligt vis. Har du luktat på din?

  2. K said:

    Jajamän, här lagras de viktigaste sakerna också. Hugo-misten, den med vanilj/apelsin, har jag tre i kylen, de får aldrig ta slut för då får jag panik haha.

    Den där BWC pennan är min favorit att ha under ögonen. Jag köpte den på naturisimo pga alla positiva betyg och blev inte besviken. Jag tycker faktiskt den ”creasar” mindre under ögonen än tex nvey ecos.

    Ingrid, de bikarbonat du köper, är de garanterat fria från aluminium? Jag använder bara bikarbonat genom att dricka det för att basa kroppen och därför är jag petig med det. Finns inget bikarbonat i de stora shoparna i Sverige vad jag vet som garanterar aluminiumfritt. Nu köper jag Steenbergs från England som är aluminiumfritt men det är inte jättebilligt precis. Hur tänker du kring aluminium? Kanske använder du bara bikarbonat utvändigt/städning mm och då spelar det ju mindre roll.

    • Flera ekorrar här alltså!

      Jag gillar den mkt också nu efter ett par v. Ska köpa en till så jag kan ha en hemma o en i handväskan. Perfekt färg för att täcka det mesta.

      Vet ej hur det är med just den saken men det ska vara finest food quality eller ngt sådant. Mejla dem annars.

      Jag använder mesta till städning ja. Ringer ngn klocka om aluminium och bikarbonat men inget jag är insatt i faktiskt men lästa på lite nu. Berätta gärna mer!

  3. Jag har ibland en extra förpackning hemma. Anledningen är att jag handlar mycket på nätet och från t.ex. IHerb är det ju lite väntetid på sakerna. Så i längde kan det vara billigare att ha en extra hemma än att plötsligt stå utan och tvingas köpa något man egentligen inte vill ha i panik för att man t.ex. inte har duschcreme hemma.

  4. Catti said:

    Härligt med haul! Har också alltid ett lager hemma med favoritprodukter särskilt fasta naturliga tvåla måste dock tänka på att inte ha allt för mycket hemma eftersom de naturliga produkterna inte håller sig i flera år som de vanliga kemikaliebomberna.

  5. Jag bara älskar hauls! Speciellt från iherb🙂 Hoppas att det löser sig för dig med misten! Jag läste att du använder den som ansiktsmist? Jag har två från samma märke men aldrig tänkt på att använda dem till ansiktet, bara till kroppen🙂 Alltid rolligt att hitta nya sätt att använda produkter på🙂

    • Kul! Ska göra fler för det är så uppskattat. Kul också att göra snabb-rescensioner på det sättet också.

      Ja jag använder ”mistsen” mest till ansiktet. Mkt ansiktsvänlig INCI.

  6. Lydia said:

    Jag är väldigt sugen på att testa denna:

    http://www.iherb.com/Hugo-Debra-Naturals-Essential-Body-Mist-Sea-Fennel-Passionflower-4-fl-oz-118-ml/52916#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=hugo%20naturals%20mist&rc=210&sr=null&ic=6

    Jag letar fortfarande efter den perfekta misten att spraya över ansiktet EFTER mineralpuderfoundation, för att ”sätta” sminket, men också för att återfukta (mineralpuderfoundation är nog egentligen lite för torrt för mig under vintern). Om någon har nåt tips tar jag tacksamt emot. Jag har känslig, reaktiv hud och SJUKT lätt att klogga igen och få enstaka finnar.

Kommentera

