Halli hallå och hårtips

Vill bara titta in och säga att jag inte övergett bloggen, bara mycket att göra nu. Märkligt hur nya rutiner gör att man kommer ur gamla, som att blogga. Ska verkligen anstränga mig för att komma in i det igen. Slösurfar onödigt mycket auktionssidor istället. Kräver mindre tankekraft än bloggande men inte lika tillfredsställande heller.

Här kommer en tipsvideo igen. Fånig titel men intressant innehåll med kopplingar till balsammetoden.

Sippor

Det går inte att lägga in videon som vanlig direkt i inlägget utan följ länken ovan eller klicka på bilden.  (Uppdatering- nu går det att lägg in videos igen, bilden får vara kvar för att han är så fin.) Vilseledande paus-bild på en av mina bästa vänner istället. Bildlösa inlägg brukar inte vara poppis…

Brukar faktiskt ofta ta i en del balsam redan när håret är torrt och gå runt med det ett tag. Sedan brukar det räcka med ÄCV-sköljning. Kanske därför jag inte upplevt det som ”life changing” när jag testat men fint blir håret.

Mina bästa tips för att ta hand om håret på ett enkelt sätt är alltså balsam i torrt eller lätt fuktat hår ett bra tag innan tvätt. Massera gärna hårbotten med balsam, kom ihåg att fett löser fett. Avsluta gärna med lite lite balsam i längderna om man har långt hår. Skölj med något surt.

Vad är era bästa tips för håret?

5 comments
  1. K said:

    Hurra, inlägg från Ingrid! Blir alltid lika glad🙂

    Har tyvärr inga direkta hårtips, kör shampoo o balsam bara och det fungerar finfint.

    Dock har det infunnit sig en smärre kris här just nu då Aubrey organics helt har ändrat formulan i mitt favoritschampo, Rosa Mosqueta. Den nya formulan är hemsk och är extremt uttorkande (till och med på mitt hår som inte ens är torrt). Sååå synd att de ändrar ett så fint shampoo till rena katastrofen. Misstänker att Aubrey ändrat alla sina schampon så det blir till att byta märke… Jag skriver det här då jag vill minnas att även du använder deras schampon.

  2. K said:

    Det här hör inte till tråden. Men jag vet att du gillar röda läppstift. Måste tipsa om Zuzu Luxe i färgen Starlet. Sååå himla snyggt, blå underton. Alltså lite kallare än Ruby från Bellapierre men ändå klarrött. Mindre täckande än Bellapierres så man kan bygga upp intensiteten från lite mjukt till superrött. Snyggaste röda jag ägt och ville därför tipsa🙂 Jag köpte mitt på Veganessentials.

  3. Camilla said:

    Skönt att höra att du inte övergett bloggen! Jag kör balsammetoden sen 3 år, mitt hår och hårbotten har alltid varit väldigt torrt men efter att jag börjat med BM har dessa problem i princip försvunnit. Jag använder sen kanske 1 år det för mig ultimata Sante Brilliant care som ”tvättbalsam” och just nu Hugo & Debra Naturals, Color Protecting Conditioner, Mango som ”vårdbalsam” (luktar förbaskat gott!) i mitt hennabrunfärgade hår. När jag använde schampo tvättade jag håret var 3:e dag och använde silikondroppar, leave-in-produkter och jag vet inte allt, för att försöka råda bot på det torra. Nu tvättar jag håret var 5:e/6:e dag (och sköljer det ibland däremellan 1 gång och tar då balsam i topparna som jag knappt sköljer ur) och behöver aldrig använda några andra produkter. Tror balsammetoden passar allra bäst för dem med torrt hår.

    • Låter fantastiskt! Att Santés ganska tunga balsam fungerar som tvättbalsam förvånad mig faktiskt men kul att det fungerar. Måste testa H&D mangobalsam nu! Tack för tipset.

Kommentera

