Förändring är det enda konstanta

Mer känt på engelska såklart, change is the only constant. Tydligen även det en förvanskning av Herakleitos.

Förutom att jag kommit ur min bloggvana, bytt jobb till ett mer kreativt  sådant så har en sak förändrats från tiden jag bloggade mycket. Jag har fått en ny vän som jag umgås mycket med på lediga stunder. Istället för att blogga när jag behöver få utlopp för något så umgås jag och min vän. Han har redan figurerat här.

10742979_10154699491130307_1238628807_o

Det är helt klart mycket hälsosammare att ta en promenad med en glad fyrfota än att sitta med laptopen i knät. Ändå saknar jag att uttrycka vad jag tycker om naturkosmetik, tankar om allt möjligt och att dela med mig av erfarenheter i denna lilla värld. Använder fortfarande uteslutande naturkosmetik och testar nya saker om än i mindre omfattning. Ofta får jag en tanke om något att skriva här men så blir det inte av. Nu undrar jag;

Vad skulle ni som fortfarande läser vilja att jag skrev om?

Frågor, förslag och funderingar!

P.S. Säg något snällt om Buster så blir jag glad! D.S.

11 comments
  1. Appelgrenskan said:

    Hej! Jag är ingen ”såndär” som skriver kommentarer, men jag har läst din blogg en lång tid nu och blev riktigt glad när ett nytt inlägg dök upp häromdagen. Kul! Jag har alltid uppskattat dina DIY-tips på hudvård. Recensioner är också kul. Kanske en uppdatering på dina favoriter sedan bloggen fått vila? Jag skulle också vilja läsa mer om vilka ämnen du undviker i hudvård/smink och varför. Är det ngt som du tidigare undvek men som du nu blivit mer tillåtande till? Alltså lite om hur du tänker kring de produkter du använder nu men också om hur ditt tankesätt förändrats över tid (för det har det säkert, det har iaf mitt!)

    Stort grattis till din nya vän. Hej Buster! Jag är också nybliven hundägare och är uppöveröronen förälskad i min.

    • Många bra idéer! Ska verkligen ta mig en funderare på dem.

      Lyllo dig som har en egen hund! Vad heter den och vad är det för ras?

  2. Christel said:

    Åh vad glad jag är,för att du är tillbaka igen. För mig har du varit en stor inspiration att börja använda ekologiska produkter till budget priser. Stort tack till dina Iherb tips, har köpt mycket där tack vare dig🙂 En liten fråga jag har börjat söka efter mat till katterna som inte bara innehåller spannprodukter och aska, är det lika svårt att hitta bra hundfoder?
    Förresten är din hund fruktansvärt söt, fast berätta det bara inte för mina katter😉
    /Christel

    • iHerb-tipsen är ganska enkla och roliga att göra. Många verkar uppskatta dem så jag gör gärna fler sådana.

      Busters riktiga matte sköter foder och sådant så jag är inte särkilt insatt. Hört talas om http://www.bozita.se/ som har både hund- och kattfoder.

      Jag gillar katter också!

  3. Din tanke är mig bekant då jag har min egen fyrbenta promenadkompis. Vad är bättre än en glad liten ( eller i mitt fall stor) prick som alltid glatt viftar på svansen och vill hänga med ut på äventyr. Jag tror man ska skriva om det man känner för. Jag bloggar ju inte hellre så mycket längre. När det gäller att läsa bloggar så föredrar jag kvalité framför kvantitet och har funnit Bloglovin väldigt användbart. Då missar jag inte när någon skriver något även om det är sällan.

    • Jag har nästan slutat läsa naturkosmetik-bloggar för att jag får dåligt samvete. Dumt men så är det.

      Bloggvärlden har renodlas mer och mer. Det är helt klart kvalitet som överlever.

      Krama Zanto från mig!

  4. Susanna Lindelöv-Frisk said:

    Hej!
    Saknar dina trevliga blogginlägg om allt som du skrev om!
    Buster är en mycket trevlig bekantskap som var/är hur gullig som helst. Förstår precis varför du ägnar dig åt honom istället för att blogga och precis som du säger är det nog bättre med en promenad…..
    Kram och må bra och ha en trevlig sommar!!!
    Susanna

    • Så glad jag blir! Det är de trevliga kommentarerna som gjort bloggen på många sätt!

      Kram och trevlig sommar till dig med!

  5. Lotta said:

    Hej! Välkommen tillbaka!
    Inser att det var längesen du skrev detta inlägget men har inte kollat några bloggar på länge. Men jag saknar dina inlägg! Gillar allt du brukar skriva om och jag tycker att du verkar så trevlig så det är trevligt att läsa din blogg! Hoppas du får inspirationen tillbaka, och om du inte får det så hoppas jag att du har det bra ändå!

Kommentera

