Dagens ansiktsmask med fil

Idag blandade jag den sedvanlig houngsmasken med Arlas Ekologiska a & b-fil. Yoghurt och honung är ju en känd blandning men fil gick lika bra. Blandade faktiskt direkt i handen och smetade på. Ju enklare desto oftare gör man det vilket är det viktigaste.

Arla ekologisk a&b-fil är ganska ny. Den är väldigt god tycker jag. Såhär står det om den på arla.se:

Arla ekologisk a&b-fil innehåller både Lactobacillus acidophilus LA-5® och Bifidobacterium lactis BB-12®. Den har den karaktäristiska svaga syrliga filaromen kombinerat med mild, gräddig och nötaktig ton och krämig konsistens.

Läs mer om fil- och yoghurt i ansiktsmasker här!

Använder ni fil- och yoghurt till huden?

11 kommentarer
  1. Agnes sa:

    Det har jag faktiskt aldrig testat. Tack för att du påminde mig, kom precis på att det är alldeles för längesen jag gjorde en ansiktsmask. Ska genast röra ihop något 🙂

  2. emmi sa:

    Använder yoghurt så gott som dagligen, har gjort under för min hud. Oliv- och avokadoolja är andra ”mirakelmedel” som jag använder, för både tvätt och för att smörja huden.

      • emmi sa:

        Jag lägger yoghurten som en mask eller så tvättar jag med den. Oftast får den dock sitta minst ett par minuter. Vissa dagar tvättar jag med olja. Sanslöst enkelt!

  3. Jag brukar också blanda ihop yoghurt och honung som ansiktsmask, upplever att det är väldigt lugnande för min hud och jag tycker att just yoghurt och honungsmasken slår de flesta andra färdigköpta återfuktande ansiktsmasker. Så billig och så bra. 🙂

  4. Malin sa:

    Har youghurt eller Kesella i ansikstmasker…

    • Kesella skall vara bra också ja! Har så sällan det hemma bara. Låter skönt i vilket fall.

Lämna en kommentar