Underbara påsk

Påsk firar vi inte på något särskilt sätt alls. Det är bara gött (jag är från Göteborg) att vara ledig. Ungefär såhär.

Kommer också att äta de här pannkakorna lite extra mycket. Mixar förresten inte smeten utan blandar bara. Vill man ha helt slät smet kan man använda kesella/kvarg istället för keso.

Förra året vid påsk skrev jag både om äggmask och ägg som livsmedel. Förutsägbart men inte desto mindre passande. Fiberhusk är psyllumfröskal och står oftast på glutenfria hyllan.

Gå in på Shenet och kolla alla äggmasker som finns där. För min torra eksematösa hy skulle jag satsa på denna:

• Havremjöl – 1 msk 

• Äggula – 1 st  

Pensla på huden och låt sitta kvar 15 minuter. Skölj av med varmt vatten och avsluta med kallt. För torr och känslig hy.

Förmodligen skulle jag lägga till honung också, det är alltid bra för mig. På Shenet finns något för alla hudtyper. Havremjöl kan man göra själv genom att mixa havregryn eller köpa t ex här.

Hur firar ni påsk?

9 kommentarer
  1. Michaela sa:

    En del länkar är bara understrykningar och inte länkar. ;P

  2. Firar inte heller påsk, i vuxen ålder har jag bara sett det som en ledighet och som liten var det så klart att springa runt i kvarteren som påskkärring 😉

    • Tack! Lamm är ju bara så söta. Har ni några i närheten där ni bor som Zanto kan nosa på?

      När jag var liten hälsade vi på släktingar med lamm på Ekornavallen utanför Falköping. Tackorna stampade hårt i marken om man var för närgången med just deras lilla lamm. Tror att sonen i familjen fortfarande har får. Vi får åka dit och hälsa på känner jag.

      • Nej, vi har inte lamm här i närheten, men kor och hästar, men han har hälsat på lamm en gång. Har en söt bild första gången han hälsar på en ko. 🙂 Den borde jag kanske leta upp och lägga ut för beskådning.

  3. Helena sa:

    Ha ha, först när jag läste äggmask tänkte jag att du menade någon slags parasit som lever i ägg, men detta var ju mycket trevligare.

Lämna en kommentar