Första intryck UNE Mascara Volume by Night

Har testat den här ett par gånger nu. Den påminner mycket om UNE:s näst nyaste mascara, mångas favorit Green Pride. Den doftar nästan lika starkt, håller bra och ger en del volym. Borsten är av gummi vilket jag inte föredrar. Har inte förstått tjusningen över huvud taget. Är det någon som gillar det mer framför en riktigt bra klassisk borste eller är det bara ett sätt att få produkterna att verka nya och innovativa? Det är en av de bättre gummiborstarna jag stött på med långa och relativt många piggar.

Problemet brukar ofta vara att de inte separerar varje enskild frans tillräckligt på mig. Nu använder jag allt som oftast någon form av kam, den här blir det oftast om jag sminkar mig på vägen till jobbet vilket gör att jag kan separera dem ännu mer. Resultat blir snyggt! Inte det minsta smuligt och klumpigt vilket varit det det mest återkommande problemet förutom hållbarhet då. Än så länge har den hållit ypperligt.

Ger inte den där irriterande piggen längst ut som Green Pride gjorde i början.

Har förresten lagt en länk till mascarasammanställningen till höger.

10 kommentarer
  1. Lydia sa:

    Hur är den att tvätta av? Kräver den massa gnuggande eller går den bort med enbart vatten rentav?

    • Tänkte inte på det. Gick som vanligt får jag tro. Skall tänka på det ikväll.

      • Lydia sa:

        Åh, låter underbart! Jag ogillar att gnugga för mycket kring ögonen.

  2. Lotta sa:

    Jag föredrar faktiskt såna gummiborstar framför klassiska borstar för det mesta, så om den är lik Green pride fast med gummiborste så måste jag ju bara testa den! Une har ju en annan med plast/gummiborste (All in one eller vad den heter?) som jag testade men den var ju så kass. Jag ska definitivt testa den här! Gummiborstar passar helt enkelt mina fransar bättre, mina fransar är ganska tunna och jag upplever ofta att vanliga borstar liksom bara puttar dem framför sig medan gummiborstar tar sig in emellan varje frans. Om du förstår hur jag menar? 😉

    • Då är denna definitivt ngt för dig!! Förstår hur du menar! För mig gör bara gummipiggarna att fransarna klibbas ihop 😦

  3. Vad kul med bra naturliga mascaror, gillar Laveras double black väldigt mycket men stör mig på att den är så otroligt svår att tvätta bort, det låter helt fantastisk att bara kunna använda vatten till att ta bort den här! Är Green Pride lika lätt att ta bort också?

  4. Annette sa:

    Hittar inte fullständig inci (i och med att det ska vara INCI så SKA den vara fullständig!), den på förp. verkar ofullständig eftersom den inte tar upp ”may or may not contain…” som för övrigt redovisas på ”Green pride”. Verkar oseriöst att inte uppge ”färgämnena”.

Lämna en kommentar