ÄCV-uppdatering

Skrev ju för ett tag sedan om min kliande hårbotten och att jag skulle prova att skölja med äppelcidervinäger (ÄCV). Har använt en från Garant då de inte hade någon ekologisk i närmsta affär, kostade ca 15.  Köpt en från Kung Markatta också som jag skall använda senare till håret men också att dricka. Kommer ej ihåg priset men det var inte mer än 30 kr för 750 ml!

ÄppelcidervinägerEffekten är faktiskt över förväntan! Hårbotten kliar mycket mindre och det märks att själva stråna också mår bra av det. Håret bli glansigt och får stuns.

Enligt vissa anvisningar skall man skölja ur det och enligt andra skall det vara kvar. Jag brukar skölja igenom längderna snabbt efter så att lite stannar kvar. Eftersom jag ofta inte har tid att låta det verka tror jag att det är bra att inte skölja ur helt. Det luktar lite när håret är blött men det försvinner sedan. Om jag skall iväg med blött hår sköljer jag ur lite mer så att omgivningen inte börjar undra vad det är som luktar.

Ursprungstanken var att blanda med hyrdrolat men det har inte blivit så än. Nu tar jag bara några matskedar i ett plastglas och fyller med kallt vatten. Sedan lutar jag mig framåt och häller ut över bakhuvudet så att rinner över hela skalpen. Akta ögonen!

Kan varmt rekommendera ÄCV-sköljning för alla som vill få fint hår eller har kliande hårbotten!

Någon annan som testat?

6 kommentarer
    • Ja det fungerar verkligen! Är bra för alla, håret får fantastisk spänst.

  1. Pingback: Ingrid B Beautiful

Lämna en kommentar